Tisdagsfunderingar.
Försök 1.
Viviane Wise As såg inte fräsch ut på Solvalla senast. Tveksam värmning och slog på en galopp när Björn begärde lite extra. Men jag är övertygad om att hästen är bättre förberedd på söndag. Spår 1 är väl lite vanskligt men jag tror Björn fixar piken. Det är ju trots allt 1609 och kurvan kommer snabbt. Discon är nog lite på retur (tror jag) och kan försvara sig med galopp om det laddas för hårt.
Försök 2.
Betydligt jämnare startfält. Jorma tar nog piken med Elian Web. Finns nog ingen som tar en längd. Men det kan bli trångt i spåren och mycket avgörs nog i första kurvan. Cokstile kommer med två raka 09 tider och lyckas Christer få dödens eller andra ut tror jag han knäcker Elian till slut. Men som sagt mycket avgörs första 2-300. Svårt att plocka längder i 09 tempon. Intressant med nygammal kusk på Billie.
Mina tisdagsvinnare i försöken är 1 och 5. Finalen är svår att tippa innan försöken. Men Billie De Montfort är en stenhård märr som inte sviktar för två hårda heat. Halvskräll som var bortlottad för fyra år sedan. Spår 7 i försöket och 8 i finalen. Revansch ?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Senast redigerad av Efterhandaren den 2020-05-26 klockan 11:16.
|