Visa ett inlägg
Gammal 2020-05-26, 21:29   #1
Anonym
 
Anonyms avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 225
Sharp$: 28334
Standard

Bestulen av unibet


Hejsan folket

URSÄKTA LÅNG TRÅD.
Jag skulle gärna ha lite feedback eller råd från någon som är mer kunnig än mig i detta.

För att göra en lång historia kort så har jag tidigare varit avstängd på unibet. självvalt vi deras ta en paus.innan de skaffade svensk spellicens . detta var mellan 2018-2019.
Periodbaserat och avstängningen hade upphört.

Så hade inte spelat på minst 2 år på unibet när jag under 2020 väljer att skapa ett nytt konto på unibet då jag hört från flera både arbetskollegor och vänner att alla på unibet skall öppna nya konto för att få tillgång till nya bonusen.

Hur som helst jag skapar ett nytt konto med bank id. samma adressuppgifter namn personnr osv.

Spelade som vanligt i 2 veckor. Blandade insättningar på 20-30.000 kr. det gick upp och ner . gjorde uttag på 8.000 respektive 12.000 kr under denna tiden och det var inga problem pengarna snabbt på kontot.

Sedan händer följande scenario.
Jag livebettar på olika evenemang . Spelar upp kontot till ca 50.000.
Gör ett uttag då på resterande belopp.

Efter 1 timme kommer jag inte in på unibet längre. Jag kontaktar support och får reda på att det KANSKE beror på att jag ska ha haft dubbla konton. men får inget riktigt svar mer än att de ska återkomma.

Dagarna efter får jag inget vidare svar utav de. Jag begär en såkallad SAR utskrift på all min aktivitet på sidan. Detta menar de kan ta upp till 30 dagar och enligt spellagen har de 30 dagar på sig att komma med dessa dokument , fine tänker jag.

Jag fortsätter fråga varför de har spärrat mitt konto och beslagtagit mina pengar. De meddelar att ett ärende är skapat och när de har mer information återkommet de. Får inget svar utöver de.

Försöker ta kontakt 2 gånger med support under denna period men får samma svar från de. Trots att jag återigen undrar varför mitt konto blivit spärrat samt varför de konfiskerat mina pengar.

Samma svar får jag att de återkommer när de har mer information.
Jag märker då att de väntar ut dessa 30 dagar för att lämna denna sammanställning om mitt konto.

Så idag får jag dessa dokument. Ingen förklaring fortfarande till varför de spärrat mitt konto eller konfiskerat de pengar jag hade kvar på kontot.

Jag har såklart läst på om spellagen och spelförordningen där jag hittar ett par paragrafer de brutit mot i om med deras ansvar att undvika att sådant här ska hända.

Kapitel 13, paragraf 8,

När ett spelkonto avslutas ska licenshavaren skyndsamt betala ut tillgodohavandet på spelkontot till spelaren, Licenshavaren ska dock endast
betala tillbaka vad som återstår av de insättningar som spelaren gjort,
( Här har ni tolkat denna lagen på ett annorlunda sätt eftersom stycket fortsätter ), om spelkontot avslutas på grund av följande.

1.spelaren vid öppnandet av ett tillfälligt spelkonto lämnat felaktiga uppgifter om sig själv, eller på uppmaning av licenshavaren inte gett in dokumentation som styrker de uppgifter som lämnats vid registreringen eller ,

2.spelaren stängs av från spel på grund av misskötsamhet.


Kapitel 13, paragraf 9, Om en licenshavare avslutar ett spelkonto ska spelaren informeras skriftligen om det och om grunderna för beslutet


OCH den viktigaste enligt mig här där de brustit

Kapitel 12 paragraf 4 lyder som följande.

Spel får inte ske förrän spelarens identitet fastställts, om jag fortsätter på samma paragraf står det,
En licenshavare ska dock fastställa en spelares identitet senast i samband med att den första utbetalningen till spelaren görs.


Finns några till men då tråden redan har blivit såhär lång vill jag avsluta med att säga att jag på inget sätt försökt kringgå någon regel.

Min fråga är hur kan jag gå vidare med detta?

Är ARN ett alternativ eller spelinspektionen ?

Tacksam för svar
Anonym är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat