V86 Åby/Örebro - 27 Maj
Då kör vi igång en tråd för dagens V86-race!
Mina tidiga tankar går så här iaf:
Avd 1) 4 hästar streckade mellan 12-32% och det är väl också den tidigaste kvartetten på kupongen, 8 Bordeaux S till 7% känns också streckvärt då hästen trivs på Åby där han har resultatraden 5: 2-1-1
Avd 2) 7 Kinky Boots klar favorit men ingen jag känner för att singla, 2 & 10 självskrivna bakom men jag är lite nyfiken på vad Korvenojas 6 Samvais kan i detta sällskap.
Avd 3) Vid en första anblick så fick jag känsla för 14 Hakon Von Haithabu men vill ogärna släppa dragen 12 Arsenal och även 8 First One In, favoriten 10 åker väl med vid gardering men absolut ingen jag kommer gå på.
Avd 4) Ännu en favorit som ogillas och här vill jag pusha för 11 Oilsheik som senast kom till Örebro med 5 raka bara för att sitta fast, tror inte offensive Nurmonen gör om det misstaget!
Avd 5) Favoriten 3 Innovation Love fick ett tufft lopp i årsdebuten där 8 Zio Tom Jet vann, med loppet i kroppen tror jag inte att dom rår på honom denna gången då det är en segervan herre vi talar om. Bakom känns 2 Sanda Love intressant i sin årsdebut!
Avd 6) 2640 med 2 tillägg kan låta knepigt men tror att favoriten 9 Amazing Warrior är tuffast trots dubbla tillägg. Gardering kostar skjortan men är man inne på det så känns 7 Running Like Hell som en rolig kantboll.
Avd 7) Även här förespråkar jag favoritseger detta mest på läget och då motbuden står på tillägg, tidiga tanken spik men finns motbud faktiskt är på tok för lite streckade bland annat 11 Prapai R (1%) och 12 Sunday Sonata (5%)
Avd 8) Ett av omgångens bästa drag har jag hittat i avslutningen där jag tror 4 Devil Sound med bfro & jänkarvagn blir giftig, kanske bäst över kort men får denna ett "vilsamt" lopp så blir jag inte alls förvånad ifall den sticker nosen först till 5% i skrivande stund!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|