Visa ett inlägg
Gammal 2020-05-27, 23:50   #32
tvablaa

Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 7302
Standard

Roliga lopp såklart denna helgen. Tycker dock det luktar låg utdelning med flera starka favoriter och färre utländska inslag än det brukar vara.
1: Stark favorit och risk den släpps till ledning. Tycker Hevin Boko är värst emot. Tessy är bra men jag förstår inte riktigt hur den ska vinna. Och Mellby Free i årsdebut med skor känns inte särskilt het.
2: Känns som DFZ spelar i en egen division här. Enda riktiga motbudet är väl 1 som vinner för det mesta och är svår att sätta in i loppet. Och kanske Västerbo Pokerface som ju kan vara riktigt bra, såg lovande ut senast.
3: Här blir det svårare. Är Very Kronos som senast så vinner den väl hur det än blir kört. Men är ju ojämn. Klart öppet bakom. Vincero Gar såg mkt laddad ut senast och är nog första motbudet. Hur bra är eg. Coogan? Slår Man at Work när den för en gångs skull inte blir så betrodd. Wlld Love kan allt ibland och åker med vid gardering.
4: Lite lurigt lopp även om Karamel och Indra's känns bäst. Bättre värde på Indra's som ju brukar vinna om felfri. Millie M verkar på gång men lurigt läge. Sharp Dream står mkt bra inne. Anthara Bi kanske kan flyga fram och ta spets? Loppets rysare är Shutter Island tycker jag.
5: Stark favoritduo även här. Victory's club är en luring och kanske även Lennart med Björn när den äntligen fått ett framspår. Strong Heartbeat är bra men Westholm från spår 12 känn inte så hett. Då är Valiant Dream mer intressant bfro.
6: Häftigt lopp. De bästa hästarna har framspår. Kan Seismic Wave öppna? Lutar väl annars år Vikens HY i spets efter en bit. Då blir den svårslagen. Giant shadow är en vinnarhäst och Nero M bfro känns streckvärd till låg procent. Borde räcka långt med dessa normalt. Skrällen är väl 12 som de varnar för och som ska gå bfro.
7: Här pratas det mest om 13 och 15. Jag vill dock ha fler streck. Läser att 13 ska köras offensivt men vad gör Bazire om Viking Brodde redan körts fram? Vikingen är npg faktiskt mitt förstastreck. Och hur bra är Atik DL utan skor och Cobbys Nana md ÖK igen från bra spår. Vill nog även ha med Gareth Boko som ju är en kanon när den är bra.

Ska det bli ngn utdelning att tala om krävs nog skräll i avd 4,5 och/eller 7.

Senast redigerad av tvablaa den 2020-05-28 klockan 00:08.
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat