1) Double Exposure till ledningen och sen är loppet över. Tessy verkar inte vara någon sprinter och tappar nog för mycket i starten. Mellby Free står illa till bakom vingen. Vid gardering hade jag tagit med Hevin Boko och Vivacious Allie.
2) Ytterligare en toppchans för Örjan. Don Fanucci Zet vinner om det inte häxar för mycket från spåret. Velten Limelight vet jag inte om den kan hålla upp ledningen, men i så fall kan det blir intressant. Mr Marvelous och Gardner Shaw vid gardering av dessa två.
3) Very Kronos är inte att lita på och möter ett ganska bra gäng. Garderas upp.
4) Karamel Hill löpte upp till förväntningarna på henne förra gången och blir naturlig favorit igen. Hon kanske är överlägsen här, men jag hoppas på en rejäl skräll.
5) Armour AS eller Van Gogh Z.S. är frågan. Det verkar som att Berghs häst är snabbare iväg och når den spets så blir det match, men från början hade jag tänkt spika Armour. Behöver dock inte bestämma något förrän i morgon, vilket gäller samtliga lopp.
6) Vikens High Yield är på snabb väg genom klasserna. Seismic Wave håller upp ledningen. Tredje häst är Giant Shadow som kan få loppet. Tycker man ska komma rätt långt på dessa, men spikar jag Armour eller så, så kan jag lägga på fler streck och det finns ju ett gäng outsiders.
7) Harpers känns som dagens clou. Här är jag som jag tidigare skrev inne på att spika Ble du Gers. Visst finns det motbud i favoriten Moni Viking, Viking Brodde, Vaduz Wise AS, Ivory di Quattro och kanske skrällarna Hard Times och Gareth Boko, men man behöver hitta något drag att gå på och det här kan bli intressant med balansförändringar etc.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|