Mina tankar om omgången som på intet sätt ska förväxlas med kvalitetstips som många andra Sharpsare delar med sig av. Skriver mest av mig för att rensa hjärnan och kanske se på det med andra ögon innan spelstopp.
Avd.1 Var tidigt inne på att lämna 4 Odd Herakles ensam på kupongen, men då låg spelet på runt 20% - nu närmare 31% och kommer säkerligen stiga. Tror att den vinner, men tar för spänningens skull även med 6 Josveis som har form och flyger till spets varifrån den ska besegras.
Avd.2 Omgångens öppnaste lopp och jag väljer att helgardera. Ingen av favoriterna (2,6) är något jag skulle väga gå på fullt ut och när man väl börjat strecka tar det inte slut...
Avd.3 Visst är 8 Ecurie D ett fenomen med en framtid där segrar fortsätter staplas på hög, men förutsättningarna är verkligen sämsta möjliga. Kuskbytet gör tyvärr inte saken bättre och Erik får efter loppet förklara sig på sitt oefterhärmliga sätt. Det kommer nya lopp för Ecurie D! Det här loppet leder 1 Osterc från start till mål 13%!
Avd.4 Örjan Kihlström är grymt effektiv i att förvalta chanserna i penningstinna lopp och när han sitter bakom bästa hästen i fältet från toppspår finns ingen anledning att gå emot. Spik 4 Hell Bent For Am.
Avd.5 4 Chapuy är egentligen också en spik, men jag vill krydda systemet och lite hetare blir det med streck för 9 Tabasco C.D.. Vill ju till att det löser sig på vägen, men det finns form och kunnande i hästen som räcker till.
Avd.6 Försök 1 - Där min första häst tillika Elitloppsvinnare är 8 Earl Simon. Spår ett par hack ner i banan och jag hade singlat, men nu är läget som det är och huvuduppgiften här är att säkra en plats i finalen, så en gardering given. Tar med 3,4,5 där den sistnämnda är ett lyxstreck.
Avd.7 Försök 2 - 1 Elian Web tar spets och vinner alltid i den positionen. Att vinna försöket är jag rätt trygg i att hästen mäktar med, men i finalen blir det svårare. Vid gardering i första hand 3,4,5.
Så, nu njuter vi av toppsport och hoppas att slutsegern i Elitloppet inte blir lika ifrågasatt och tveksam som ifjol. Skål!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|