Visa ett inlägg
Gammal 2020-05-31, 16:39   #110
SistaStallskriket

SistaStallskrikets avatar

Reg.datum: apr 2019
Sharp$: 6085
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
Vad som är olagligt är egentligen helt betydelselöst. Tiderna förändras liksom lagarna och en sak som är lagligt förr är det inte i dag och vice versa. Vi kan ju inte ändra åsikt efter hur lagarna ser ut.

Räcker att ha en lag - du ska inte göra något mot en annan människa mot dennes vilja! Vad människor gör med sitt egna liv måste vara upp till dem. Varför ska andra människor bestämma det? Flytta till Nordkorera så får du ett liv exakt som du vill!

Vidare har vi olika lagar i olika länder. Röka hasch i Sverige är olagligt men det är tillåtet i Nederländerna t ex.

Jag tycker man ska följa sitt hjärta och sen kan lagarna vara vad de vill! Jag tänker inte räta in mig i olika led bara för att några i toppen säger så! Jag är en fri individ!

Och alkohol hade aldrig varit lagligt om det kommit i dag! Skulle vara intressant att se hur du reagerar _om_ alkohol skulle bli förbjudet i Sverige! Lika intresserad av att följa de där lagarna då?
Jösses... Vi är oense och får vara överens om det. Dra en lina du så tar jag en whisky. Glad att lagar finns! Otroligt resonemang men men...

Nu njuter vi av god travsport.
SistaStallskriket är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat