2010-10-24 Patrick Cote - Tom Lawlor (UFC)
Datum: 2010-10-24
Tid: 01:05
Sport: MMA
Land: USA
Liga: UFC
Match: Patrick Cote - Tom Lawlor
Spel: Patrick Cote
Insats: 7.00
Odds: 1.645
Bolag: Pinnacle
Motivering:
Det är en viss klasskillnad mellan dessa två. Cote är en utmärkt stående fighter och är en av väldigt få som höll hyfsat jämna steg i den stående biten mot Anderson Silva men tyvärr ådrog sig Cote en knäskada i tredje ronden som höll honom borta i 18 månader. Han gjorde comeback mot en tuff motståndare i maj 2010, Alan Belcher och förlorade på submission. Så här skrev jag inför den matchen:
"Normalt skulle Cote vara favorit i denna match, skillnaden nu är att Cote kommer tillbaka från en svår knäskada, han har inte gått match på 18 månader. Det är ofta man ser fighters som inte kommer upp i normal standard efter långa skadeuppehåll, det brukar ta en match eller två innan de kommer igång. I mitt tycke har Cote fått en tufft test i Belcher, Belcher trycker alltid på och kan ta mycket stryk, Cotes kondition kommer sättas ordentligt på prov. Jag tror Belcher vinner på domslut efter tre ronder!"
Jag blev ändå imponerad av Cote i den matchen och hans form kommer troligen vara ännu bättre nu med en match i ryggen.
Motståndaren Tom Lawlor har brottarbakgrund och är en av dessa brottare som har fått för sig att stå och växla slag, kanske är det för att han brottning inte håller speciellt hög klass men det är verkligen inget framgångsrecept mot en utmärkt striker som Cote. Lawlor är vänsterhänt vilket kommer ge öppningar för Cotes högerslägga, Lawlor står även väldigt platt på fötterna vilket bjuder in till legkicks och Cote brukar vara bra på att mixa upp teknikerna. Lawlor kommer att få stora problem om han ska försöka ta ner Cote och frågan är om han ens lyckas. Ingen av dem har någonsin blivit knockad men jag tror att Cote tar en TKO seger när domaren får kliva in och rädda en ordentligt skakad Lawlor i mitten på andra ronden.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|