Visa ett inlägg
Gammal 2020-06-03, 12:00   #1
Basse

Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 30288
Standard

V4 Sydafrika - Kenilworth 3/6

V4 galopp från Kenilworth/Sydafrika

Första Start 14:50

Avd 1

Ett riktigt getingbo med 12 hästar till start där favoriten står i 4,5 i odds och minst spelade häst i 26 ggr pengarna. 11/12 hästar i 17ggr eller lägre….
I dessa lopp där det troligen runtspelas hatar jag att starta V4 med många/helgardering. Det är bättre i längden att smaka av 2-3 hästar och antingen sätta loppet på kort och sitta kvar men många streck i avslutningen än att helgardera och sen sitta tunt i avslutningen.

Mina 3 avsmakade streck hamnar på :

7 Holy Warrior – startbox 5. Med Domeyer i sadeln. Kombinationen Tränare/Jockey vinner 25% av loppen av sina starthästar. I dag utrustas hästen med Blinkers och med en utrustningen är man obesegrad!

8 Royal Return – startbox 9. Startar med Blinkers FFG!. Ung häst som bara gjort 4 starter och har på dagens distans och bana 1 seger och en tredjeplats på 2 försök.

12 Myhopesanddreams – Startbox 12. Toppjockey (Fourie) och topptränare. Hästen har bara gjort 4 starter men kom ut efter vila och vann ett maidenlopp på bra sätt sist. Har troligen fortsatt utveckling i sig och bör vara farlig idag.

1 Orakal – Startbox 10. Tippas högt på flera ställen i dagens lopp. Hästen har på 19 starter på banan 1 vinst 2 andraplatser och 6 tredjeplatser- ingen vinstmaskin direkt men kan säkert knipa en placering 2-5 typ. Dessutom rider lärlingen Jacobs som har 0 vinster sina 30 senaste ritter och 0/3 när han rider åt tränare Robinson som tränar Orakal – Jag dissar

Rank A 7-12-8 B 1-6 C resten

Avd 2

Ännu jämnare lopp än första avdelningen. Favoriten står i 5 ggr och hela 7 hästar ger odds mellan 5 och 9 ggr!
Här har jag rankat:

A 3-1-6-5 B 8-9-12 C 4-2

4 & 2 rankades ner för att de är bortvalda av förstajockeys i stallen men skall normalt också ha vinstchans i loppet.

Avd 3

Dagens sportsliga höjdpunkt men flera grupp 1 vinnare i startfältet. 1 000 meters lopp och rakbana.5 hästar sticker ut kraftigt som bättre än de övriga.

1 Russet Air – Har startbox 2 precis som när han vann grupp 1 lopp över 1 000 meter 20 februari här på Kenilworths bana. Har vilat under Coronatävlingsstoppet ( såklart) och jag misstänker att en annan häst från samma stall (Bass-Robinsson) tränar bättre än Russet Air då stallets förstejockey som red vid grupp 1 vinsten valt att rida en annan häst i detta lopp!

2 Pacific trader – startbox 14. Var 8:a , 4,4 länder slagen i samma lopp som russet Air vann. Har på statistiken 4 vinster 2 platser på 8 starter över bana och distans.

3 Bold Respect – startbox 10. Var 2:a i grupp 1 Loppet – slagen med 0,05 längd av Russet Air. Har 1 vinst och 5 placeringar över bana och distans. Alltid med i striden men inte ofta först över mål. Trolig placering 2-5 idag?

4 Clouds Unfold – Startbox 13. Här kommer hästen jag misstänker tränar bättre än grupp 1 vinnaren Russet Air. Hur förklarar man annars att Bass-Robinssons förstejockey väljer att rida nr 4 idag?
Hästen har dessutom högst formtal i loppet (103) med rids med 58,5kg vikt att jämföra med hästarna 1,2,3 som alla rids med 61kg och samtliga har lägre formtal. 4 Clouds Unfold har vunnit 3/5 lopp över dagens bana och distans.

5 Run Fox Run - Startbox 11 . Var 3.a i grupp 1 loppet som Russet Air vann. Idag har Greg Cheyne valt att rida 5 Run Fox Run före 3 Bold Respect som han red sist när de möttes. Hästen har ¾ över dagens bana och distans

Jag litar på att de Jockeys som rider jobb med hästarna har valt rätt häst i loppet och rankar därför

Rank A 4-5 B 1-2 C 3

Vill man vara säkrare på att överleva streckar man alla 5 men då krävs spik/kort i andra avdelningar som ser öppnare ut.

Avd 4

Ytterligare ett svårlöst lopp. Alla 12 hästar står i 19ggr eller lägre hos Bookies. Här kan det nog skrälla ordentligt men jag smakar av en blandning av favoriter och skrällar och streckar 6 hästar.

Rank A 7-2-8 B 9-1-6 C 12-3

__________________________________________________ ________

Dagens Systemförslag baserat på min rank:

avd 1) 7,8,12 (1-6)
avd 2) 1,3,5,6,8,9,12 (4,2)
avd 3) 4,5 ( 1-3)
avd 4) 1,2,6,7,8,9 (12-3)

3x7x2x6=252rader/504kr

Lycka till ni som testar Galoppen i eftermiddag
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+5)
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat