Elva andelar kvar!
Sitter och spanar in Månlykke A.M. i fjärde avdelningen. Hårt betrodd som vinnare men endast streckad på 22% i nuläget. Borde dock landa över 30% men enligt fasta odds borde den ha drygt 35% vinstchans. Då är frågan om det är jag eller kollektivet (oddssättarna) som är fel på det i nuläget. Ska jag ändra mig här och rata en av de andra (blir väl Gott Klirr i sådana fall trots V75-seger senast). Svårt att bestämma mig här då jag i nuläget vacklar fram och tillbaka.
I femte avdelningen skulle jag vilja ha med reserverna också men de kostar dessvärre för mycket om jag även ska lägga till Dollar Doc i sjunde som jag funderar starkt på. Möjligen byter jag någon häst i femte men jag tycker de vi streckat känns riktigt bra. Mest nr 15 jag är orolig för här och vill inte kasta bort skrällen nr 7 heller som tog en seger senast (dock endast 10K) men hästen är inte så dålig.
Tycker Grisle Odin G.L. borde vara överlägsen här även om en del personer snöar in speciellt på nr 4, men även till viss del nr 8. Tror inte jag är fel ute här men visst, 80% är högt! Tror dock den har klart större chanser än de 60% som Daniel Berglund menar. Och V86 tål en sådan här och det kan bli bra utdelning trots allt.
I nuläget känner jag mig riktigt nöjd med övriga avdelningar!