Visa ett inlägg
Gammal 2020-06-03, 18:19   #58
Fulsprit

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 1145

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av rotagg Visa inlägg
Alessandro Gocciadoro är förbjuden att driva filial i Sverige och det är att betrakta som näringsförbud i Sverige eftersom ST tycker att det faller under tränaransvaret för det hans lärling gjorde när han var på gården i Parma. I relation till denna skandal så borde detta anses 100 gånger värre. Redén har missat att hästen är nervsnittad och det om något borde väl falla under tränaransvar?

Även om hästen har full känsel i hovarna så är han sedan 2015 förbjuden att tävla i Sverige. Och detta borde väl utretts noggrannare åtminstone förra året? Men de har fortsatt att tävla på som om ingenting har hänt. Med någon typ av konsekvent dömande så borde väl Redén riskera livstids avstängning? För vi pratar om en av de mest segerrika hästarna i Sverige genom alla tider och att han nått den framgång på ett otillåtet sätt är den största skandalen genom alla tider.

Likhet inför lagar och regler är något som jag personligen brinner väldigt starkt för. Tills ST visat att det är någonting de följer så kommer jag bojkotta allt spel på ATG. Fortsätter på Betfair och kanske någon annan sida, men ATG är tills vidare otänkbart för mig.

Och den ende som förlorar på denna bojkott är...?

Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat