Ajax (-1) - Auxerre 1 2.80
Auxerre ligger på 17:de plats (av 20) i franska ligan, enda segern hittills kom mot jumbon Arles. Till kvällens match saknar man sina ordinare forwards Jelen och Le Tallec samt mittbacken Mignot. Tränaren Pedretti har redan innan gruppspelet startade gått ut mycket tydligt med att fokus den här säsongen kommer ligga på ligaspelet och att det i CL bara handlar om att göra en så respektabel insats som möjligt. Nu har Auxerre trots allt varit helt okej i Europaspelet, man slog ut starka Zenit i kvalet och har gjort anständigt infrån sig i förlustmatcherna mot Real och Milan. Jag tror dock att det kommer vara svårt för Auxerre att hela tiden förträffa sig själva i Europaspelet i längden.
Ajax har börjat Nederländska ligaspelet bra och har ett ganska intressant läge i den här CL gruppen. Kan man få med sig bra med poäng i de två närmsta matcherna mot Auxerre så kan det räcka med att skrälla i ett av de avslutande mötena med Milan eller Real för att gå vidare så motivationen kommer vara på topp inför kvällens match.
Ajax är som vanligt starka framåt med framför allt Suarez men även El-Hamdaoui går bra och spelar med stort självförtroende. Det som är lite oroande är den defensiva biten, mot Milan såg det riktigt skakigt ut emellanåt och man hade tur man fick med sig en poäng från den matchen. Nu har inte Auxeree i närheten av samma klass på sin offensiv som Milan och jag tror Ajax kommer dominera bollinehavet och matchen ordentligt.
Så vitt jag vet finns inga skador eller avstängningar hos Ajax.
Jag tycker det finns bra chans för att Ajax ska kunna slå handikappet på -1. Vill man vara lite försiktigare så är kan man prova ett asiatisk handikapp eller överspel 2,5.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|