Visa ett inlägg
Gammal 2020-06-06, 10:40   #45
mackpeter
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

När det här systemet inlämnades i morse kl 10.30 hade Björnkollen ännu inte publicerats. Jag ville gärna veta hur Björn ser på sina chanser. Hela jackpoten 60 mkr utdelas för 7 rätt. Vinnarna får minst fem gånger vad de annars skulle fått. Därmed fokuseras systemet på 7 rätt oavsett favoritrad eller skrällar.

1) 1,3,6,8 r9-5 (favoriten 6 är i stor fara. Han tar ledningen från framspår. I de två senaste starterna har han sett bra ut. Men tidigare har han visat sig blöt på upploppet. Nu är det lång distans och han måste garderas. 1 är härdad i tuffare gäng och går nu ner i klass. Streckas trots kusken. 8 är stark och är tidig trots bakspår. 3 allt starkare hos Bergh)

2) 3,11,12 r9-15 (jag är usel på kallblod. Streckar favoriten 3 samt springspåren på tillägg 11 och 12)

3) 1,4,9 r3-8 (jättefavoriten 9 har bakspår. Han ser allt bättre ut i regi Goop. Ledningen tar stoet 4, som biter ifrån sig länge. Streckar även Örjan med 1)

4) 9 r14-12 (Diamantstoet körs av ungdomar. Bästa ekipaget 9 blir storfavorit. Spikas)

5) 2,3,7,9 r6-1 (detta lopp är svårtippat. Favoriten 9 vann senast på tung bana i knackig stil. 7 gillar regntung bana och kan möjligen köras till ledningen. Därifrån blir han svårslagen. 2 är rädd för bilen och tappar i starten. 3 visar fartresurser och har bra spår)

6) 2,4,7,9,10 r6-8 (favoriten från bakspår 9 fick senast på Umåker stryk av 2 på denna distans. Min vinnare 7 är ett fynd till 12 %. 4 kan ta ledningen. 10 visar knallform i träningen)

7) 1,6,7,8 r3-2 (1 är favorit och leder länge. Han visar inte riktigt samma sting som tidigare. 7 siktar mot större lopp senare. Han skall köras "snällt" och är på gränsen att lämnas utanför kupongen. Med hans kapacitet blir det dock ett streck. 8 har elitloppsklass. Det lyser av form på 6)

Kostar 1440:-. Håller tummarna för att några sharpsare tar en rejäl dusör ur jackpoten!
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat