Visa ett inlägg
Gammal 2020-06-07, 20:01   #1
Piraten

Reg.datum: aug 2018
Sharp$: 5514
Standard

V75 Boden 13/6

Boden nästa och det ser väl lite halvroligt ut, och rimlig svårighetsgrad på förhand.

AVDELNING 1:

Vaduz Wise As var det lite snack om i Harpers och han gick en 13-tid. Hästen står bra inne i det här loppet och Jorma är högst sannolikt offensiv om det krävs.

Talangen Dante Godiva gör årsdebut och vi vet inte alls hur bra han är eller formen. Men högt grundkunnade finns och läget är bra.

Streck även för barfotatravande Gordon Mearas från bricka ett med ”Kilas” och Forss uppsittning från springspår. Enriko Ha med ”BG” bör också bevakas.

AVDELNING 2:

Det här loppet står väl mellan Indra’s Secret och Karamel Hill. Stänkarbudet kan vara Sheilah Laday från springspår om Tobbe prickar rätt i volten.

AVDELNING 3:

Segerstaplaren Yankee Blue växlas upp med barfota och ”bike”. Det kan nog behövas, för motståndet hårdnar.

Jagger Boko får Örjan i sulkyn och spåret är hyggligt. Den amerikanska sulkyn åker på och han är en het segerkandidat.

Öppet annars och bred gardering behöver inte vara fel.

AVDELNING 4:

Spang Viktor har imponerat och här är uppgiften återigen passande. Häxar det inte ska han normalt vara med i striden.

Rubus har ett fint läge och ”Hasse” har en häst i gott slag. Träffar han rätt blir det en fin resa och hästen duger bra i sammanhanget.

Norrlands Scott får ”lillgoopen” upp och det är en kuskförstärkning deluxe. Bra läge och en passande proposition gör att han måste bevakas.

U.R.Faxe kanske har gått framåt lite med loppen på slutet och streckas tidigt även han. Detsamma gäller de andra starthästarna, Forspärla och Fylking.

Propositionen gynnar starthästarna och de från tillägg får nog svårt. Men den norska duon, Lille Jim och Philip Lyn, är kapabla och kan nog vinna om det klaffar lite.

Järvsöodin lär dra en del streck, men att han ska hinna fram från bakspår på tillägg känns tufft.

AVDELNING 5:

Örjan är expert från innerspåren och Deep Pockets är rask iväg. Jag tror att ekipaget leder det här loppet från start till mål.

AVDELNING 6:

Giant Shadow lär bli en hel del betrodd, men motståndet blir tuffare. Senast gick han hyggligt från vinnarhålet bakom en överlägsen Seismic Wave, men det var inget extra intrycksmässigt.

Jag framhåller istället Tjacko Zaz som vann silverdivisionen på 1.09,5 för tre år sedan. Det har tagit sin tid att komma tillbaka efter några års frånvaro, men insatsen senast lämnade positiv eftersmak. Nu hoppar Jorma upp och den amerikanska sulkyn åker på. Ska ses med hygglig chans trots spåret i en halvljummen silverdivision.

Even’s Cool Boy och spurtkanonen Thankful åker också med mycket tidigt.

AVDELNING 7:

Norrbottens Stora Pris och när ”Proppen” har startförbud är det flera om budet i en blek upplaga.

Antonio Tabac var tillbaka i gammalt gott slag senast och Westholm visar även här prov på vilken bra tränare han är. Hästen drog ett bra spår och jag tror inte att Forss har några andra tankar än att ladda för fullt mot spets och hoppas att det räcker hela vägen. Oviss form på motbuden gör att jag håller honom högt här.

Milliondollarrhyme är värst emot. Barfota igen nu och han såg fin ut bakom hästar i elitloppsfinalen. Får han lifta med i hyggligt tempo kan han fälla rubbet.

Makethemark streckas på grund av fint läge och halvdant motstånd, frånsett några. Jag tycker att hästen är lite överskattad, men han kan ju ändå ganska mycket i grunden och det är hemmaplan.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+5), exlee (+5), asgaya3141 (+5)
Piraten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat