Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71
Att ( och varför ) han är det naturliga valet för hästägare från övriga Europa är det väl ingen som någonsin varit på trav i norra Europa som behöver få förklarat för sig?
Det är väl snarare det omvända som är själva poängen? Är det ett självklart val att agera målvakt åt tränare som tidigare startat samma häst i samma lopp i sitt eget namn tidigare?
BG är BG helt enkelt. Det som inte är uttryckligen förbjudet, det är okej att göra utan skrupler.
Jag skulle gärna se lite Jeff Gural-takter i Europa! Om en tränare inte är välkommen på en bana så ska det inte hjälpa med snabbt tränarbyte för att hästen ska komma med.
60 dagar start-karens vid bekvämlighetstränarbyten tack!
|
Man får gärna strama upp reglerna. BG kommer följa dem med minsta möjliga marginal. Jag tror ändå man skall se det affärsmässiga. Europeiska hästar har en del problem med att tävla i Skandinavien. Det blir en massa böter, avstängningar och oförmånliga löpningar när man inte förstår taktiken. Ägare betalar dyrt för att hästar, tränare och kuskar skall skickas hit och dit och ändå tas de omhand av lärlingar med omdömet att piska upp en häst i värmningen.
BG erbjuder nu något annat, och jag tror det här kan bli en rätt så omfattande verksamhet för honom.