Citat:
Ursprungligen postat av Viroid
Jag tror inte man skall se på BG som målvakt i första hand, utan som det naturliga valet för hästägare som vill ha sin häst i Sverige. Sätt hästen hos BG och du kan tävla i de skandinaviska loppen under sommaren med en erkänt skicklig kusk och på Vincennes under vintern med samma erkänt skicklige kusk, tillika vinnare av PdA de senaste två åren.
Att han dessutom inte har hela stallet fullt av potentiella konkurrenter gör ju inte erbjudandet sämre. Hur många europeiska tränare kan erbjuda det här?
|
Att han är det självklara valet för tränarna ifråga är det nog ingen som säger emot, så det kan du nog släppa.
Saken handlar väl om (och jag tror du hajar det egentligen) att han är en av de få som "har råd" att tacka nej till sånt här. Att stå emot även om det kostar är kurage. Att inte göra det även om man klarar sig riktigt bra utan som i det här fallet är...jag vet inte vad jag ska kalla det riktigt.
Affärsmässigt skulle nog en del kalla det. Andra skulle kalla det moraliskt tveksamt eller värre. Jag hör nog till de sistnämnda. Att han ligger på gränserna och är tuff i löpkörningen tycker jag är helt okej och till och med bra. Angående att ligga på gränserna till vad som är moraliskt försvarbart i det övriga tänker jag tvärtom.