Visa ett inlägg
Gammal 2020-06-10, 14:08   #14
Viroid

Viroids avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Att han är det självklara valet för tränarna ifråga är det nog ingen som säger emot, så det kan du nog släppa.

Saken handlar väl om (och jag tror du hajar det egentligen) att han är en av de få som "har råd" att tacka nej till sånt här. Att stå emot även om det kostar är kurage. Att inte göra det även om man klarar sig riktigt bra utan som i det här fallet är...jag vet inte vad jag ska kalla det riktigt.

Affärsmässigt skulle nog en del kalla det. Andra skulle kalla det moraliskt tveksamt eller värre. Jag hör nog till de sistnämnda. Att han ligger på gränserna och är tuff i löpkörningen tycker jag är helt okej och till och med bra. Angående att ligga på gränserna till vad som är moraliskt försvarbart i det övriga tänker jag tvärtom.
Ja, han har nog råd, men vet väl att om inte han ställer upp så kommer någon annan tjänstvillig att ställa upp. Han har ju faktiskt råd att skita i om en del kollegor slutar hälsa eller inte sätter upp honom som kusk längre.

Det finns skitstövlar överallt, och jag vet inte om det skulle se bättre ut av att någon som inte riktigt har råd (eller inte har samma moral) att tacka nej till en bra chans istället skulle göra detta.

Det här är travsport, den har alltid sett ut så här. Just nu jagar man italienare, kanske för att det skickas lite färre dickpics.