Vänder och vrider på det hela. Dock inte gjort några större förändringar i själva systemet ännu.
Just nu har vi råd att dubbla en spik men jag funderar både över vilken och med vem i sådana fall! Finns för- och nackdelar med samtliga.
Jag tror dock att Ivory Di Quattro bara är bäst och då är det dumt att slösa pengar här, trots hög procent på favoriten. Dock åtta lopp som måste lösas!
We The People med bästa spåret är ju så klart en chansning men den har sprungit 16.0m och ska i dag kunna springa en medel 13-tid tycker jag. Blir det spets bör chansen vara god för seger. Sneglar lite på nr 6 Untamed främst då jag tycker de bägge innerspåren är för högt streckade utan någon speciell grund. Visst, Björn Goop är väl spännande men till 51% är det i min bok avslag!
BG Pastor Jonte hade väl max 7% på sig när jag valde ut den som en tänkbar spik. nu närmar den sig 14% och det är inte omöjligt den landar på 20% när det väl ska bli åka av. Jag får väl stå kvar på den trots detta men ska jag dubbla här blir det med 5, 6, 9 eller 12. Svårt att besluta och det gör att det sannolikt blir spik på nr 4 här!
Zlatan Knick är väl inte så kul till 50%+ men vem ska man annars plocka med? Nr 11 känns väl kanske mest intressant men kan de ens komma in i matchen från bakspår här över kort distans? Borde studera lite spårstatistik på Vaggeryd!
I den sjunde avdelningen har jag planer på att ändra om helt och frigöra pengar! Ska man låsa på 13 och 14 och skippa alla lågprocentare här. De med tillägg har gott om tid att komma in i matchen över drygt tre och ett halvt varv. Jag förutsätter att Ready Ribb inte är i slag ännu. Är den det så är det givet att Björn mörkar för att få upp oddset och så är den lika överlägsen som Moni Maker brukar vara. Svårt beslut här!
Sista avdelningen känns helgarderat med de två bästa hästarna från bricka 1 och 2 samt Crebas formstallshäst från bricka 6. Nedstruken till spår 5 nu!
Den inledande avdelningen hoppas jag ska vara heltäckt med fem streck. Ska studera lite mer noga ett varv till.
Den tredje avdelningen garderar vi på rätt rejält men i nuläget står vi över de enda tre hästarna här under 1% - kan ju vara dumt kanske men samtidigt kostar de mycket på ett matematiskt system!
Drygt tre timmar kvar innan besluten måste fattas!