Citat:
Ursprungligen postat av oggeb
Nej det klara favoritscenariot är givetvis att Deep Pockets sitter i spets och kör där. Men galopp finns i leken och spår 1 på Boden är skit så prickar inte Örjan finns det på kartan att Liam Dana tar spets och sen släpper till Ribaude.
Sitter Ribaude i dödens så har inte Deep Pockets visat något på länge som säger att den skulle lyckas stå emot honom H2H.
|
Jag kan inte spekulera i galopp på en häst som travat felfritt i 21 av 23 starter. Men det finns mycket som kan hända i ett travlopp. Jag utgår från de mest sannolika sakerna.
Ribaude kommer inte nå en ledning i det här loppet om inte Deep Pockets fastnar. Tror dock inte den fastnar här utan skulle någon ta sig förbi så har de skapat lucka till övriga redan och så får Örjan överta.
Jag är inte säker att DP vinner trots spets och det är möjligt att Ribaude plockar ner honom men det finns inget trevligare i omgången. Spetshästar är bra spikar om det inte finns överlägsna hästar i fälten.
Minst 75% chans för spets och vinner han hälften sen så är 40% inte så varligt på honom. Vinner den bara 40% av loppen från spets så är det ändå 30% chans för seger. Helt okej.
Men i morgon kanske jag har ändrat mig