Visa ett inlägg
Gammal 2010-10-19, 22:43   #25
1nce

1nces avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 1878

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

2010-10-24 Mike Guymon - Daniel Roberts (UFC)

Datum: 2010-10-24
Tid: 02:30
Sport: MMA
Land: USA
Liga: UFC
Match: Mike Guymon - Daniel Roberts

Spel: Mike Guymon
Insats: 2.00
Odds: 2.300
Bolag: 5dimes

Motivering:
Veteranen Guymon besitter bra allround-skills men är i grunden en stående fighter. I förlustmatchen mot supertalangen Rory MacDonald gjorde han bra ifrån sig och skakade MacDonald ordentligt med en tung höger innan han sedemera fick klappa på en armbar. Guymon var väldigt aktiv från rygg och kunde ställa sig upp ena gången han blev nedtagen och han visade även att han har bra BJJ, han försökte ta ner MacDonald ett par gånger men misslyckades.

Motståndaren Daniel Roberts är en bra brottare och mycket duktig grappler, han är explosiv och tar gärna ner det till marken ASAP eftersom han inte är speciellt komfortabel stående.

Det som talar för Guymon är att Roberts har svårt att hålla positioner på marken vilket syntes tydligt då han mötte John Howard och blev duktigt knockad. Jag tycker Guymon är en halare och aktivare ål på marken än Howard och detta borde innebära bekymmer för Roberts då Guymon förmodligen kommer ta sig upp på fötter. För varje sekund matchen hålls stående lever Robert med sin ömtåliga haka allt farligare, att han dessutom är vänsterhänt öppnar för Guymons tunga höger.

Håller ner insatsen då granskningsunderlaget på dessa två herrar inte var det största men av det jag har sett måste jag testa ett spel på Guymon.
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat