Om jag spelat så hade jag spelat Viscount i första LDn! En häst som har riktigt stor kapacitet och som slagit kanoner i sin karriär innan denna stoppades upp av skador och skit. Har bara startat 19 ggr, såsom varandes 6 år, men har 5 segrar av dessa, samt 2 andraplatser och 1 tredje. Denne har mycket ogjort på banan och förstärks nu med Erik i jollen - kommer från en överlägsen seger och har toppform. Perfekt läge, men Erik kör nog mest på säkerhet. Detta är nu 4:e starten på 1.5 år och efter lång frånvaro (en start 2019, men galopp då). När hästar som inte startat på länge men med kapacitet och efter skador så gör dessa oerhörda framsteg då de kan starta kontinuerligt, såsom nu...
Jag kan lova er att felfri så är denne ensam på upploppet! Kolla värmningen utifall att den skulle råkat ut för några skavanker, men jag gissar tvärtom - vi kommer få se en ståtlig kuse som formligen äger banan!
Lycka, till!
Tyvärr måste jag sova - har jobbat natt, men ville bara delge er en klaring! God natt/morgon/förmiddag!