Avd 1: 3 och 4 duellerar och en tredje häst profiterar på tempot och vinner med liten marginal. Skräll.
Avd 2: 2 struken. Veijo H segersugen, 6 gått bra tider, ÖK med 4 favorit men nämner själv 6 före. Spika någon av dem eller ta två.
Avd 3: 1 sägs vara chanslös men gör ändå inte misstaget att ta 4 av 5 hästar om du garderar. En del spikar 5 eller 4, men det känns som vilda chansningar.
Avd 4: Här kan man ta en vild chansning och spika favoriten 5. Leo vunnit med den och bör kunna upprepa. Dyrt lopp om man garderar och inte säkert man klarar en skräll ändå.
Avd 5: 5 kan absolut vinna men motstånd finns och börjar man gardera med 25 öre raden och det är sju startande hästar rekommenderar mitt sinne att ta alla, om en skräll vinner 5 % av gångerna i loppet vill man vara med om det händer.
Avd 6: Många om budet, men 8 och 5 höjer sig i mitt tycke. 2, 1, 4 nämnts som kantbollar om man vill gardera ytterligare.
Avd 7: Här tror man ju 11 eller 12 tar det som Nybrink skriver. Men 1640 m volt med tillägg, gör nog att någon där framme kan rusa iväg och vinna. Tänker på 1, 4, 5, 6 i första hand och glöm inte 13! Edit: Vill även ha med storsusaren 9.
Avd 8: Smaskigt att ha 7 rätt inför sista med helgardering kvar, men hur ofta händer det? Nej, just det och helgardering känns denna gång lite onödigt då jag tror att segern går till 2 alternativt 3 i 95 gånger av 100.
Kör ett andelssystem på dessa tankar!