Ämne: v4 Axevalla
Visa ett inlägg
Gammal 2020-06-18, 13:33   #15
mr_stylez

mr_stylezs avatar

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 5212
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mr_stylez Visa inlägg
Ser Enkelt ut idag på lunchtravet men som vanligt kan det ju smälla i ngn avdelning!

Korta tankar från mig:

1: Utgångshäst 2 Ekås Future. Ska ha bra chans här som den gått senaste starterna! Bakom helöppet
Spik lapp 1, helgardering lapp 2.

2: Bra lås här i 2 och 8 tycker jag. De som i förstahand kan utmana bakom är väl Veijos nr 6 och Jepsons nr 3... Går man utanför dem får man nog strecka på rejält.

3: Fem hästar kan vinna här : 1 3 4 5 6.
1,3,4,5 är alla väldigt startsnabba speciellt 1 och 5... 3an tar bara position men 4an med Kern lär köras mot spets, likaså 5 enligt tränaren, och jag tror inte de släpper med 1an precis trots den vek sig sist på 2140...
Blir fartfest första 500 här oavsett vilket såklart gynnar nr 6 Ad Hoc oerhört mycket!
Den får bli utgångshäst, övriga 4 bakom.

4: Given spik nr 3 Ready Doc. Som den gått senaste loppen!
Synd den inte fick vinna senast, rätt mycket pengar man missade då :/ Tar revanch nu! Bara en start över 2640 innan tydligen, men det ska inte spela ngn roll i formen den är i nu. Given spik för mig.

För de som garderar så kan väl nr 6 Mr Selfie vara intressant från ok läge till låg procent?
Nr 9 Mr Rapide går alltid jämnt o bra, vinner ju otroligt sällan men kan tiderna som matchar dessa utan problem och ngn gång ska den väl sitta där. För den som vill åt de stora pengarna! =)

Som vanligt är det hur enkelt som helst i efterhand...
rankade vinnarna 1,4,3,2 men ändå bränner man.. 6400 var bra betalt på den raden....

Dessa galopper... man får lust och skita i det i 10 år framåt då inte ens hästskrällena kan trava... fast sporten heter TRAV..........