Instämmer! Denna match måste synas till bra odds. McGee känns som trögare än Jensen. Sett endel av Jensen's tidigare matcher där han har dominerat tills han har gasat eller fastnat i någon submission. Kan Jensen hålla sig kall i denna matchen så tror jag att han vinner
Citat:
Ursprungligen postat av 1nce
Datum: 2010-10-24
Tid: 02:25
Sport: MMA
Land: USA
Liga: UFC
Match: Ryan Jensen - Court Mcgee
Spel: Ryan Jensen
Insats: 4.00
Odds: 3.000
Bolag: Ladbrokes (2.98@Expekt)
Motivering:
Ryan Jensen tar sig an TUF vinnaren Court McGee. Jensen kan beskrivas som ganska allround och om det finns nån speciell svaghet så är det väl att hans takedown defense inte är så bra, däremot har han bra jiu-jutsu från rygg och även bra scrambles så han är ganska svår att hålla nere. Han är kvick stående och har bra tryck i både nävarna och sparkarna.
McGee är inte lika bra stående och han brukar försöka ta ner sina motståndare. Hans ground and pound är inte speciellt effektiv och han söker hellre submissions från topposition, han har haft svårt att hålla nere sina motståndare i tidigare fighter. På fötterna är han väldigt stillastående med bred bas och försöker landa tunga smällar och krympa distansen.
Jensens rörlighet utgör ett problem för McGee att få tag i honom och Jensen kommer förmodligen att straffa McGee med tunga legkicks och mer teknisk boxning. McGee kommer säkert lyckas ta ner Jensen några gånger men jag kan inte se honom göra nån skada med sin GNP eller lyckas lura in Jensen i en submission, det är mer troligt att Jensen tar sig upp igen. Jensen själv har ganska hyggliga takedowns och bra GNP så vi får se om han kanske går på nån nedtagning också för att jämna ut eventuella domarpoäng. McGee har en riktigt bra haka och så länge de står upp så tror jag inte att Jensen slår ut honom men om Jensen kommer på topp så kan han straffa McGee med GNP och kanske avsluta på en submission. Jensen kan också ta en bra smäll så jag tror inte att McGee knockar honom och om McGee vinner så är det mer troligt att han gör det på decision.
Oddset på Jensen är för högt och synas. Jensen har även mött bättre motståndare och bjudit upp till dans än vad McGee har.
|