Har Opava-6 idag i den tjeckiska ligan (Mattoni), men då jag la spelet igår och spreaden har gått upp sen dess väljer jag att inte lägga ngn rek på spelet. Dock finns spelet med i sheetet då jag la spelet innan jag startade dagboken. En kort motivering till spelet: Opava har börjat säsongen bra med 2-1, man slog bla Kolin på bortaplan i första omgången och vann rätt enkelt mot Ostrava på hemmaplan i andra omgången. Förlorade senaste matchen borta mot Decin som är en hyfsat svår motståndare på bortaplan. Brno har 1-2 i säsongens tre första matcher, dock var förlusterna inte överraskande då man mötte Pardubice och Prostejov. Opava har ett flertal talangfulla tjecker att tillgå och man spelar en rätt attraktiv basket. Brno var ett av bottenlagen förra säsongen, och jag tror inte att man kommer att lyckas med play off denna säsong heller. Man har förvisso förstärkt med ett par amerikaner i laget, men de har inte överglänst ngt särskilt hittills. Opava vann och täckte spreaden i 3 av förra säsongens matcher, och i den fjärde matchen vann man med 6pts. Jag anser att Opava är bättre denna säsong än förra. Dock har man 2 spelare questionable vilket göra att djupet på rotationen kan bli ngt lidande. De splare det handlar om är dock ingen av Opavas startspelare. Hade det inte varit för att dessa spelare (som är questionable) antagligen inte kommer att lira hade jag gått in med 3.5 eller 4u, men iom detta håller jag insatsen på 2.5u.
|