Visa ett inlägg
Gammal 2020-06-25, 16:54   #18
rotagg
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 292
Sharp$: 2068
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Det är intressant när man kan titta på vad utdelningen för raderna man ska lägga blir, som man kan se i en del reduceringsprogram. Jag ska lira ett matematiskt system med spik på megafavoriten och en till favorit. Ändå är det hela 84,5% av mina rader som ger över 5k för sexorna (12,5k med V6-alternativet). Och hälften av de raderna ger sex eller sjusiffrig vinst om de går in.

Lite tänkvärt när man är sugen på att välta en megafavorit för "spelvärdet". Det är skrällarna som styr utdelningen, och ser man stor skrällpotential i övriga lopp så är det ofta en bra idé att svälja omgångens lampa. Även om den skulle vara något överstreckad. Är skrällpotentialen i övrigt begränsad gäller det att gardera. Eller kanske till och med avstå omgången. Just idag tror jag att de 70% den landar i är nära sanna vinstchansen. Och ser gott om skrällpotential i flera andra lopp.
Fast det där beror ju på att det ligger jackpottpengar i potten som just nu snedfördelar ev. utdelning. Att utdela på 6 rätt delat med antalet system är just nu 42,5 men kommer väl sjunka en bra bit fram till start...
rotagg är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat