Visa ett inlägg
Gammal 2020-06-25, 18:11   #21
svepet

Reg.datum: maj 2012
Sharp$: 3141
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Det är intressant när man kan titta på vad utdelningen för raderna man ska lägga blir, som man kan se i en del reduceringsprogram. Jag ska lira ett matematiskt system med spik på megafavoriten och en till favorit. Ändå är det hela 84,5% av mina rader som ger över 5k för sexorna (12,5k med V6-alternativet). Och hälften av de raderna ger sex eller sjusiffrig vinst om de går in.

Lite tänkvärt när man är sugen på att välta en megafavorit för "spelvärdet". Det är skrällarna som styr utdelningen, och ser man stor skrällpotential i övriga lopp så är det ofta en bra idé att svälja omgångens lampa. Även om den skulle vara något överstreckad. Är skrällpotentialen i övrigt begränsad gäller det att gardera. Eller kanske till och med avstå omgången. Just idag tror jag att de 70% den landar i är nära sanna vinstchansen. Och ser gott om skrällpotential i flera andra lopp.
Precis som Rotagg sa så lär det bero på att det är jackpottpengarna i vinstpotten som dominerar ju längre före start man kollar. Beroende på vilket reduceringsverktyg man använder förstås. I BaraTrav kan man simulera omsättningen och på så sätt använda sig av utdelningsfunktionen för att få någorlunda rättvis bild. Joker har väl inte den(har inte använt joker på ett par år sen BaraTrav kom) ?

Sen kan man ju alltid styra på annat sätt. Dels utdelningskrav, minsta utdelningen på sina rader. Då skrotar man ju alla skitutdelningar. Eller om man faktiskt tror det blir skitutdelning kan man t ex i BaraTrav sätta en bruttovinstsumma, vad man minst vill att det ska ge. Då lägger BaraTrav på multirader (flerbong) på de rader som ger för lite. Så många rader som behövs för att komma upp i bruttovinsten. Ett lysande verktyg, t ex mkt lämpat för V4 och överlägset den ganska stela faktor-lösningen som finns i de flesta verktyg.
svepet är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat