Ämne: Domartabbar
Visa ett inlägg
Gammal 2020-06-30, 23:37   #4
Fulsprit
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Lycksele lopp 8 liknar situationen där ÖK blev friad i lördags. Men inte helt och hållet.

Den första frågan om det verkligen är helt fritt spår eller inte. På den punkten tror jag det är ungefär samma nivå som för ÖK i lördags. Dvs inget superkontroversiellt att böter delas ut

Andra frågan är om den hade vunnit ändå även om den hade väntat tills spåret är fritt.

Här var segern var så knapp att domarna bedömde att ekipaget inte hade vunnit utan man väntat.

Gränsfall kanske. Men inte något superkontroversiellt beslut det heller. Ingen solklar domartabbe enligt de vimsiga regler som ännu gäller.

Jo, jag anser detta var ett solklart fall av en domartabbe då jag i alla fall inte ser den förmodat förfördelade ekipaget rör sig en centimeter utåt eller tappar fart pga. av detta. Det måste väl ändå vara så att man måste se en reaktion på det ekipage som man påstås ha stört? Att han sedan går ned i andraspår efter den "förmodade" störningen och sedan ut igen torde få alla att förstå att han ändå hunnit fram om han väntat, för ingen kan väl påstå att en slik manöver att först gå ut ett spår, sedan ner igen och ytterligare en gång gå ut och förbi kostar mer än om man inte gått tillbaks till sitt ursprungliga läge och andraspår? Han visar ju härmed att hans icke-störning hade någon betydelse...

Klart han vunnit även om han väntat en tiondel, eller två...

Förstår inte vad ni läser in i detta som inte finns där! Gå enkom efter vad ni ser - blir ekipaget bakom stört, tycker ni? Nej, inte alls!
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!

Senast redigerad av Fulsprit den 2020-06-30 klockan 23:38.
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat