Ämne: Domartabbar
Visa ett inlägg
Gammal 2020-07-01, 00:45   #15
Fulsprit
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Du verkar vara väldigt säker på att det är den första utvinglingen som han döms för. Det är inte jag. Om det första läget hade varit problemet och det andra läget hade varit okej så hade borde de inte ha diskat eftersom ( precis som du påpekar ) den hade hunnit fram hur lätt som helst. Om det däremot är det andra läget de bedömer så är det inte alls klart att den hade hunnit fram om den väntat lite till.

Om man kör med väldigt små marginaler går det att ta en plats som inte är ens egen ( trängas ) utan att hästen vars tåspetsar har rätt till spåret nödvändigtvist reagerar. Det ska vara fritt. Här bedömer domarna att det inte är tillräckligt fritt.

Jag skulle vilja att reglerna säger att det alltid blir diskning om det inte är helt fritt. Då skulle det bara vara en sak att bedöma och det skulle förmodligen bli enklare att få mer likartade bedömningar.

Ja, kan så vara och om det är andra "situationen" de dömer för så är det ändå horribelt då dessa går genom nålsögat, flera gånger dagligen. Som du säger är det helt klart det luddiga och tvetydiga reglementet som är helt åt skogen - skall det vara så svårt att få till det så att nästan inga slika episoder uppstår? Helt fritt från tveksamma bedömningar kommer vi aldrig, men som det ser ut idag så borde man inte spendera en krona, men det sker ju inte. Jag knyter, likt alla andra, näven i fickan och klagar på vädret med grannen som är än fullare än mig...

Intressant och viktigt ämne är det i alla fall och jag ger mig icke - allt jag ser skall läggas upp och det hoppas jag alla här inne gör då detta är penningar som "stjäls" från oss"

__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat