Visa ett inlägg
Gammal 2020-07-04, 12:47   #50
legolasse

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 3015
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dahle Visa inlägg
Kan vara så som du säger Stek, men dagens väder och bana tycker jag passar två andra, starkare hästar lite mer.
Velvet Gio och Milligans S. Båda har visat sig gå hela vägen in i mål och tål att köras. Cyber har inte blivit den häst jag en gång i tiden hoppades på den skulle vara. Lite tveksam moral kan jag tycka. Får den tryck från vare sig, Very eller Velvet så tror jag den ger sig sista biten.
Mina scenario
Cyber spets, Very dödens. Velvet o Milligans profitterar på körningen o spurtar ner
Cyber spets, Very g, Velvet dödens, krossar Cyber därifrån, eller Milligans spurtar ner de.
Så för min del blir det lås på 3 Velvet Gio o 8 Milligans S

Annars dags o byta badkaret
Tycker du underskattar Very Kronos i scenario ett! Har följt hästen under hela hans resa och jag har aldrig sett hästen gå tom någon gång. Så blir det körning tror jag att Very vinner från dödens. Större risk i så fall att Erik vill köra snyggt eller att han kör för sent än att Very torskar på kapacitet.

Men självklart kan ekipaget göra bort sig direkt i starten och då tror jag på ditt lås. Det bästa för Untersteiner vore att släppa till Adielsson men frågan är om han gör det på hemmaplan och allt?

Jag kommer att spika Very Kronos då spelprocenten är tilltalande då detta enligt mig är en trolig framtida Elitloppsvinnare. Tänker då att hästen mognar och att de kan börja köra med stängt huvudlag då hästen nu är lite för trög på kort distans.

Senast redigerad av legolasse den 2020-07-04 klockan 12:50.
legolasse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat