Här kommer lite tidiga tankar.
I: 65+% är mycket. För mycket. Även om jag tidigt hade tänkt spika i inledningen så slutar det nog inte med att jag gör det nu. Alla längst bak intressanta.
II: Dagens första drag som vi nog inte får behålla under tvåsiffrigt när betaltjänsterna drar igång. Spets och slut på 3 Cobbys Angelika. 8%nu. Tänkbar chansspik. Finns dock flera roliga bakom oxå. 8 Sweet Eloise tidigast för mig. Därefter 13 Emelie Sisu som får den bäste Djuse upp. Flera tänkbara där bakom.
III: Visst kan BG vinna detta. Men 65% och stor risk att fastna i maskin. Jag säger syn! Jag tror det är dags för 6 Dino Dollar. Jag hoppas man blåser till spets och lyckas det har man god chans att stanna där hela vägen in i mål. Upploppet mäter endast 156m och det är svårt att hinna ikapp ledaren. 2%!!!
Det finns dock flera startsnabba i loppet och såväl 3 Moa Margunn (<1%) och 4 Hennig Lixarve (8%) kan mycket väl ta hand om ledningen här. Båda ses med avsevärt bättre chans än de är streckade till i nuläget. 7 Jaguar Hill får Classe i sulkyn och känns lite tappad till 5%. 2 Bear Bahare är härdad i tuffa gäng och bör nog med om man tar några till. Samma med 5 Tokarev såklart.
Risken finns såklart att det blir lite väl mycket körning och att BG då får det kört i halsen...
IV: Lite skiktat lopp och jag drar till med en chansning på studsbollen 7 Shes My Secret som förstastreck. Magnus Djuse kör och får han bara iväg ekipaget från svåra fjärdespår i volten kan det gå vägen. Andrahäst för mig är Classe med 6 Borga Hero. Classe hittar på Skrubbs som få andra och känns bortglömd i flera lopp. Av de mer betrodda tror jag nog mest på Berg som kommer ladda hårt från springspåret med 9 Brunello Hall. Lyckas han lär det bli full fart framåt och tidig press från utvändigt ledaren som jag tror är 2 Spectacular. Sista strecket landar på starke 8 Nicko Sånna. Kanske är ett lyxstreck som ryker under morgondagen...
V: Dags för nästa tänkbara spik och även här tänker jag mig ett scenario med spets och slut. Jag tror 4 Mistelns Napoleon laddas för ledningen och chansen att nå dit är god! Till fina 10% känns draget givet. Lär dock stiga under dagen. Värst emot är nog BG med 3 Shapes som eventuellt ska gå med bike denna gång. Totalt bortglömd är 6 Peter Highness (1%!) som mycket väl skulle kunna vara en miljonskrälll i detta gäng. Fortsätter man gardera känns 10 Gigaro Am tidigare och tidigare ju mer strykningar som ramlar in...
VI: Dags för dagens favoritspik. Classe vinner detta med Carioca. Stannar vi under 60% får vi nog vara glada. Garderar man finns det flera roliga och 8 Sevedeka skrällde ju just denna tävlingsdag för ett år sedan... Missa ej heller Wiman från spår 7 om man tar några till.
VII: Även här finns det ett tänkbart spikbud i 6 Hurricane Silas som var väldigt bra på Vaggeryd senast. Här luktar det tidig ledning som man troligtvis får överta från 3 Ivanhoe. Som andrahäst vill jag lyfta fram 5 Master Sea (Sjöström igen!). Kommer man bra till från svåra femtespåret så kan det här sluta med seger. 8 Payet DE kanske kan komma till från mellanvolten. Därefter får man nog börja kika på de längst bak även om jag tror att de får svårt att hinna fram. Tar man många här så glöm ej heller 7 Mellby Eyecatcher och 2 Elche som kan vara roliga streck.
VIII: Avslutningen känns som upplagt för spets och slut för 2 Charrua Forlan. Jag hade tveklöst spikat om HOS hade satt upp Emilia eller någon annan men han väljer att köra själv när hästen går på Skrubbs och det gör mig tveksam till det hela. Bland motbuden finns såklart fine 3 Inti Boko som vägrar gå iväg felfritt på senaste och spännande 5 Yes Mickey som Bergh plockat över från Amerikat! Svårt att sätta in i sammanhanget såklart men åker med vid gardering. Så även BGs favorit (nr 6), 7 Monark Newmen samt roliga skrällen 1 Usain Henna till 1%!
Låååångt kvar till inlämning som tur var och visst kan mycket ändra sig men jag bifogar en liten bild över rank och tänkbart systemupplägg.
Minst två A och max 1 C i det spelförslaget...
Lycka till!
PS. Mycket av tankarna finns såklart i veckans avsnitt av Travsnack som ni som vanligt hittar här:
https://youtu.be/RAyM00ihSaY