Håller med Gotland ovan i flera av loppen!
Tror (hoppas) Goop vinner max 1 lopp imorn
Lite korta nattliga tankar från min sida:
1: Obegripligt stor favorit här, de på 40 är på den direkt, mycket hårdare hästar, Benjamin SH har bäst tider i kroppen, sådär senast bara men för 3 starter sen var den 3a på en finfin tid bakom Ivory di Quattro och Amour As.... Gör den om det loppet måste väl favoriten gå 2 sek snabbare än sist för att hålla undan, tveksamt om den gör det..
Timorol och The bald Eagle kan absolut vinna med. 4 hästar för mig.
2: Svårt jämnt lopp. 3 5 8 tidiga, lyfter även fram hemmahästen 10 Zorrina Neo som en superskräll! Gardera på här.
3: 5 Tokarev och 6 Dino Dollar klara förstahästar för mig. Favoriten till över 65% är ju årets skämt, 3,4 tror jag inte håller ut 6an, gör dem det får de köra för snabbt första 500 för att stå ända hem.. 7 12 farliga om tempo. Dino Dollar gick 12,7 full väg sist med press stora delar av loppet, höll berömvärt... bör väl kunna iaf 11,5 i spets här då om den tar den positionen och vem slår den då? Procenten är helt galen såklart, bordee vara 10-13 % minst.
4: 2 8 9 står ut här, men duon som Gotland nämner 6 och 7 kan även de vara med i matchen, Övriga känns chanslösa mot de fem nämnda här.
5: Här ligger en skräll på lut. SHapes förstahästen men galopp senast oroar, 4an inget jag litar på heller. Varnar för 6 Peter Higness och totalt ostreckade superskrällen 8 Otilla fri.. hemmahäst som går barfota känns som en spelvärd komb!
6: 4 5 står ut här, klar fördel 4 såklart...
5an säger tränaren inte alltid gillar då det är ny bana och nu är det Visby o båtresa första gången... bådar inte gott alls... Nej blir nog spik 4 här trots hög procent.
7: 6an har såklart fin chans om den "får" komma till spets, men ingen vill väl ha den utvändigt så den lär bli släppt dit tyvärr. Klar utgångshäst, men flera luriga bakom! 7,9 kan båda vinna till löjligt låg procent, och 14-15 kommer in i matchen vid tempo.. här lär jag ta iaf åtta streck på den bongen jag garderar loppet på...
8: Medan alla tjatar loss om Charlua, Carolahästen (5) och Galoppälskarn (2) så låser jag på de båda med överlägset bästa chanser nämligen 6 och 9.
6 Vinner om den inte sitter för långt bak vid spurtens påbörjan, händer ngt med den tar 9an över, såg finfin ut i årsdebuten som fastlåst, redo att prestera bra nu, perfekt rygg i 2an från början... se upp!