2010-10-22 Veendam - Den Bosch (Dutch Jupiler League)
Datum: 2010-10-22
Tid: 20:00
Sport: Fotboll
Land: Holland
Liga: Dutch Jupiler League
Match: Veendam - Den Bosch
Spel: Veendam +0
Insats: 250.00
Odds: 1.975
Bolag:
Motivering:
Detta spel finns till strax över 2.00 på sina håll och hade jag inte haft pengar låsta på de bookies hade jag spelat det där.
Jag tycker inte att Veendam ska vara dog på hemmaplan mot ett så pass svajigt lag som Den Bosch.
Veendam är ett kompetent lag som förvisso ligger sämre till i tabellen men som ändå presterar på hemmaplan. En knackig hemmapremiär mot Eagles (1-4) har följts upp med 1-1 mot Emmen, 1-0 mot MVV och 1-0 mot FC Eindhoven. Kan man slå Eindhoven och MVV så kan man slå Den Bosch. Veendam har dessutom slagit Cambuur borta vilket är en stark prestation.
Den Bosch har på bortaplan i år slagit Sittard, torskat mot Telstar, slagit Dordrecht och kryssat mot FC Eindhoven där man ledde med 3-1.
Den Bosch är offensivt skickliga men läcker som ett såll. Ska bli intressant att se hur de klarar sig mot ett Veendam som är målsnåla och håller en del nollor.
Den Bosch saknar även en av sina viktiga mittfältare Niels Vorthoren som startat 9 av 9 matcher och gjort 3 mål. Detta är en kille som representerar Holland på U17 och U19 nivå och som senast förra sösongen kom från Willelm II, Eredivisie. Han spelade sammanlagt 32 matcher, gjorde 1 må och har haft en hel del skadebekymmer.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|