Visa ett inlägg
Gammal 2020-07-09, 11:14   #1
Tipsb
 
Reg.datum: aug 2019
Inlägg: 593
Sharp$: 495
Standard

Fasta travodds för att jämföra med streckfördelningen på V75/V86 etc


När man lirar till exempel streckspel som Stryktipset är det ganska effektivt att jämföra marknadens oddssättning med streckfördelningen.

Det kan till exempel handla om att: (1 - X - 2)
Manchester City - Aston Villa är streckad 90 - 8 - 2
Samtidigt som oddset står i exempelvis: 1,13 - 9,50 - 33,00

Här kan man se att oddsmarknaden något så när spelar likadant som streckspelarna. Kan skilja marginellt i tron på lagens styrka.

Ett annat exempel kan handla om:
West Ham - Leicester är streckad 8 - 12 - 80
Samtidigt som oddset står i exempelvis: 4,50 - 4,00 - 2,00

Här kan man se att oddsspelarna bara rankar favoriten till ca 50 % vinstchans och streckspelarna till 80 %. Det tyder eventuellt på en överspelad favorit.

Det går ganska tidigt att få fram denna statistik (oftast 4-5 dagar innan). Självklart kan den röra sig något men brukar överensstämma skapligt med slutresultatet.

ATG verkar enbart använda sig av rörliga odds som oftast förändras massor med tiden. Det vill säga det är svårt att använda ATG vinnarodds några dagar innan för att bilda sig en uppfattning om vad oddsmarknaden anser om hästarna i till exempel V75 eller V86 på ett snabbt sätt.

Kollar jag Svenska Spel verkar de enbart erbjuda odds typ samma dag som loppet äger rum, men inte tidigare. Stämmer det?

Finns det andra sidor som erbjuder fasta travodds längre i förväg?

Min tanke är inte att spela på dessa odds utan enbart att använda dessa odds som grova riktvärden när jag analyserar spelvärdet i en travomgång.

Vilken sida skulle ni rekommendera då? Vilken sida kan ge dessa riktvärden tidigast? Vilken sida kan ge stabilast/trovärdigast riktvärden när man närmar sig spelstopp?
Tipsb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat