Visa ett inlägg
Gammal 2020-07-09, 12:54   #4
AmaerildeRimfrost
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tipsb Visa inlägg
Tack för ditt svar.

Är medveten om att mina procentexempel inte stämmer rent spelmässigt. Hafsade bara ihop några värden utan att räkna för att exemplifiera. Men bjuder på den

Är medveten om att "oddsmarknaden" kan ha fel. Men kommer först göra min egen analys (till exempel jag anser att det är svaga favoriter i denna omgång) och sen kan jag jämföra det med ett riktvärde (även oddsmarknaden anser att det är svaga favoriter eller så anser oddsmarknaden att det är starka favoriter). Sen får man efter det göra ytterligare en bedömning vad det finns för eventuellt spelvärde på omgången.

Mest så jag använder det hela till Stryktipset/Europatipset och vill hitta ett liknande arbetssätt även för travomgångar.


Kanske är det för liten spelvolym på svenska spels travodds (i jämförelse med fotbollsodds) som gör att det inte blir lika trovärdigt?

Tolkar jag dig rätt när du skriver att Unibet är din stabilaste referenspunkt då du anser att Svenska spel hamnar snett? Eller blir det mer "korrekt" ju närmare tidsmässigt man kommer?
Ju närmare start desto mer säkra odds men oftast kan det ju dröja till fem minuter innan start i loppen. Fotbollsodds kan ju röra sig en del men oftast svänger det inte så kolossalt där. Det är ju hela lag som ska prestera och det spelar inte så stor roll om det saknas två man etc.

Inom travet så kan ju ändringar och uttalande från olika kuskar/tränare ändra oddsen enormt. Inte ovanligt med drop från ungefär 12 gånger ner till runt 6 gånger. Även favoritodds kan droppa rejält. Bara som ett exempel som absolut inte sticker ut är D'laina i V4-4 på Hagmyren i dag. Unibet öppnade på 2.65 men landade runt 2.15. Det är från (utan spelavdrag) 37.7% chans till 46.5%. Så det hoppar rätt mycket inom travet!

Svenska Spel brukar erbjuda för höga odds på de som har bäst chans i början. Unibet brukar ligga mer korrekt även om det känns som de har lägre återbetalning - har dock inte räknat på det.

Jag brukar enbart kolla de fasta oddsen så man inte missar något. Ibland står ju en häst i 5-6 gånger som man helt negligerat. T ex Gigaro Am på V86 i går. Den trodde jag inget på (och hade rätt) men valde att ta med den på ramen då jag eventuellt missat något där. I mina ögon borde den ha 15 i odds åtminstone!

Ska du göra som du gör på tipsen så måste du framför allt ha en edge på travet mot marknaden. Jag anser att den inte ligger helt korrekt inom travet som den gör på fotbollen i det långa loppet.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat