Känner mig nöjd med upplägget ju mer jag studerar, vrider och vänder. Det enda jag funderar på nu är vilken häst som ska med härnäst beroende på spelkassa. Everest Sisu är ju en väldigt fin häst men möter på lite tuffare hästar nu och står inte lika perfekt inne i loppet som den gjort på slutet. Frågan är ju om Sheriff Bi från innern kan utmana vid spets! Sen finns ju även Overtimeåsåfin som jag gillar och på bakspår hyfsat betrodde Empire Garbo dessutom.
Spiken på Atlas Kronos är jag nöjd med. Enda risken att det blir torsk är väl om den fastnar invändigt då det blir väldig fördel de hästar på tillägg. Både 14 Pontiac S.W. och 15 Mellby Galanga kan springa riktigt fort även om det är jobbigt att runda fälten över kort distans. Men fastnar favoriten så blir det ju klart enklare då jag inte tror någon annan har häst för att kunna hålla upp ett lagom tempo hela vägen.
Guli Björn är jag väldigt nöjd med som spik och det borde bli spets innan de nått 500 meter.
Just nu ett trehästarslås i femte avdelningen som jag tror räcker långt. Klart det finns några kantbollar till på tillägg men svårt veta vem och om någon kan utmana. Darling Laser gick fint för fyra starter sen när den tog spets och sen släppte och hamnade fjärde inner. Gick bra på upploppet där när Everest Sisu(!) vann.
Procentmässigt är det ju trevligare att gardera Everest Sisu samt att den möter tuffare - samtidigt påverkas jag av de fasta oddsen och då har den ju klart högre vinstchans än Atlas Kronos. Blir att fundera vidare här! Inte säkert vi når spelkassa för det och då blir det en fjärde häst i femte avdelningen istället.