Visa ett inlägg
Gammal 2020-07-17, 19:51   #1
DanielW

Reg.datum: jul 2020
Sharp$: 68
Standard

Ny sajt för vinnarstatistik på travhästar och kuskar

Jag har länge varit travintresserad (framförallt när det gäller att tippa på V75) men har också en ingenjörs sinneslag och gillar att ha statistik och datanalys som underlag när jag ska spela. Det är dock svårt att hitta enkel, lättöverskådlig statistik på hur ofta och under vilka förhållanden olika hästar och kuskar tenderar att vinna. På ATG:s hemsida finns mycket historisk statistik samlad, men den är presenterad i stora excel-liknande ark och ger ingen sammanfattad bild av nuvarande form. Det gör det nästan omöjligt att med hjälp av den statistiken lista ut om man ska spela på häst 2 eller häst 4 i ett visst lopp.

Det jag egentligen ville ha var en google-liknande tjänst där man kan skriva in ett namn och direkt få reda på hur ofta den hästen vinner:
- på en viss bana
- från ett visst startspår
- med en viss kusk
- på vissa distanser

På så sätt kan man enkelt jämföra om den ser ut att trivas under omständigheterna som den ska tävla i nu. Och eftersom att en sådan sajt inte fanns tidigare bestämde jag mig för att en skapa den själv. Det finns nu tillgänglig på travexperten.nu.

Man kan söka på en kusk, såsom Erik Adielsson, eller en häst, såsom Don Fanucci Zet och omedelbart få en överskådlig bild av deras resultat och form.

Ta gärna en titt och säg vad ni tycker! Jag tar tacksamt emot förbättringsförslag!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Viroid (+10), Lobo (+10), 777 (+3)
DanielW är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat