Visa ett inlägg
Gammal 2020-07-19, 23:33   #1
mr_stylez
 
mr_stylezs avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Lund
Inlägg: 2 678
Sharp$: 5208
Standard

V4 Färjestad Måndag


Efter en veckas välbehövlig paus så är man tillbaka igen, laddad för de stora vinsterna!
Har inte följt Sharps så noga under senaste veckan men hoppas ngn/några fått in fina vinster!

Måndagens lunch-v4a kommer från Färjestad.

Spontant ser väl omgången ut att gå att lösa, lite korta tankar om loppen följer nedan:

1: Ser ut att stå mellan spåren 1 5,6,7,8,9.
Klar förstahäst är såklart nr 7 som bör sitta tidigt i spets, höll bra efter vila senast och bör vara ännu bättre nu. Bra vinstchans!
Gör den bort sig lr får öppna för hårt bör de övriga fem jag streckar göra upp om det. 6 Valkyria K tror jag får rygg ledaren, farlig därifrån. 5 Vanilla Pod kan massor men inte lätt att vinna efter 3 års frånvaro... får avvakta vad man säger från tränarhåll där först. 8 Euklid At har fin form och är spurtstark! om tempo!

Både 1 och 9 är bra hästar som båda var tveksamma sist. Kan mycket väl vinna om formen är bättre till denna starten, men får slå ur underläge här. 9 väldigt intressant på de tidiga strecken dock, kul skräll om den håller sig på 2-3 %.

2: Två klara utgångshästar för mig i nr 8 Ornstein (måste ju få vinna snart om Kenneth bara orkar ge den chansen) och nr 9 Expensive som är bästa hästen. Dock bättre på kort/medel tror jag och dessutom tränarkörd, har inte gått så bra hittills då Linder kört den själv, en andraplats som bäst på fem försök hittills....

Därav krävs gardering! Streckar 3 4 5 6 7 10 och 12 bakom.
Förstastrecket för mig är 12 Zacapa Grim som gått riktigt fint på slutet!


3: De sex på förhand mest streckade är de 6 jag tror kan vinna loppet med. Alltså 3 5 6 9 11 12.
Såhär på förhand är nr 9 Gun Palema lågt streckad vilket vi hoppas håller i sig. Vann senast på Färjestad och satt fast med mycket sparat sist. Sitter direkt i andraspår nu och förhoppningsvis låser inte kusken fast den denna gången utan går på i tredjespår säg 700 från mål? God vinstchans!

Av övriga bakom har jag jagat 6 Duke of Mearas länge.. hade sen som banker på plats (bet365) senast på v75, då kom den 4a såklart... nog över 15 k som rök där.. hoppas man får igen det nu) =) Startsnabb, bör kunna ta spets här, släpper nog till den av 3 lr 5 som är först framme, bra chans om fritt från rygg ledaren på upploppet sen.
12 kanske jag tar bort pga kusken, han har vunnit 4 ggr med den, från spår 3 4 5 och 5.... från bakspår har han placeringarna 0 2 7 0.. det säger en del ändå...


4: Här avslutar jag med ett lås på tre hästar : 4 5 6.

4 och 5 är bra hästar från fina spår som ska rankas högst.

Nr 6 Spotlight Vixi är väldigt ojämn men mycket bra på en "bra" dag.
för 5 starter sedan drog han till spets och vann väldigt enkelt på bra tid. efter det har den dd00 i raden, de borde rimligtvis förberett för en bra prestation igen i stallet om de inte vill tappa poängen från segern längst ner i raden..
Blir garanterat lågt streckad och intressant som skräll!

1 har inte visat så mycket, 7 är seg ut och uselt spår och 2 var riktigt dålig sist, så tar med gott samvete bort dem tre hästarna.. 2an är min fjärderankade, så håller mitt vanliga oflyt i sig så vinner den sista avd, bara som ett tips =)


Synpunkten och egna tankar och idéer?
__________________
Kuskar som inte försöker vinna, kanske inte bör vara kuskar.....
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
viking90 (+4), MikaF (+5)
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat