Avd 1: Mycket lurigt lopp i mina ögon. Remarkable Feet öppnar snabbt och kan nog snuva silverdebuterande Guillaume Boko på täten. Oavsett vem som spetsar kommer väl Mathias Andersson gasa på med sin Doctor Doxey för att få överta och detta öppnar upp loppet rejält. Med det scenariot hittar jag ingen chanslös häst i fältet även om Raja Ribb med Felicia Molin inte direkt känns stekhet från bakspår. Jaques Noir utstrålade form senast bakom Vikens High Yield och från spår 8 bör det bli 3:e invändigt, vilket är en ypperlig position i ett långlopp. Känslan är att det kan lösa sig perfekt för den nu.
Remarkable Feet trivs på distansen och i spets (utan en pressande Doxey utvöndigt) är den ett spikbud, men ovissheten angående vem som tar spets i kombination med Mathias Anderssons körstil med Doxeyn gör att jag kommer helgardera och spela Remarkable som utgång.
Avd 2: Champ Lane återigen favorit och återigen spår 8. Givet att försöka fälla den med tanke på spåret och det allt mer hårdnande motståndet. Att den verkar bli veckans största favorit köper jag inte. Visst har den sett fin ut vid segrarna, men nu är det V75. Att vinna ett 4-åringslopp från dödens betyder inte att man utklassar det här gänget från spår 8. Kapabla motbud finns i Cigaro Am, Arabesque och Bicc´s Avalon. Från spår 9 startar Slippery Runway som känns kraftigt hämmad av bakspår, men kapacitet finns.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten: shasha (+5), znipstern (+1)
Senast redigerad av LeBanner den 2020-07-20 klockan 17:45.
|