Avd 3: Gulddebuterande Hill Street och Erik Sting görs till favoriter av de tidiga spelarna. Precis som vanligt med andra ord. Hur ska Erik Sting vinna loppet undrar jag... Ska den bli släppt till spets? Och i så fall varför? Såg inte mer än OK ut i comebacken och att den ska vara favorit i sin gulddebut köper jag inte. I samma lopp startade Esprit Sisu senast och den gjorde väl ungefär en lika slät figur som sin kusk den gången. Hästen duger absolut här, men bakspår i Guld är sällan ett segerrecept. Min vinnare heter Dreammoko som jag hoppas Goop gasar i spets med. Har mött tuffare hästar än dessa på slutet. Letar man skräll bör man överväga Nappa Scar som håller på att växa in i klassen. Formintryck senast och den här hästen blir sällan ifrånsprungen. Startsnabb och kan få en bra position. En annan med skrällchans är Queer Fish, men ingen riktig feeling för den hästen den här gången.
Avd 4: Startvolten står extremt bra inne på pengarna jag letar vinnaren av loppet där. Kommer nog strecka samtliga 5 där och göra någon form av reducering som gör att jag betalar mindre för ojämne Spang Viktor och den lite sämre Höstbo Elis som dock är en hemmahäst och kan vara toppad inför detta. Kos Odin från innerspår känns väldigt intressant och Gomnes Hans hoppas jag blir lika bortglömd på lördag som den är i nuläget. Den slog Rappnor i juni över 3 varv men spelprocenten kommer nog inte riktigt spegla det på lördag. Visst finns det fina hästar på tillägg som t.ex. Rappnor och Pyrmo som båda trivs på distansen. Rubus har aldrig vunnit på lång distans men är å andra sidan i sitt livs form. Längst bak hittar vi 2 hårt betrodda i nuläget, men de hamnar ju i princip 40 meter bakom startvolten och jag har svårt att se att loppet vinns av någon som inte står på start.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten: shasha (+5)
|