Ämne: V64 valla
Visa ett inlägg
Gammal 2020-07-21, 18:15   #4
Basse
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

Ser lite väl lätt ut ikväll?

Men det är väl då det skräller.

Avd1)

Är kretsen kring Alaska Kronos motiverad att vinna 60K idag eller är det ett lopp i led mot viktigare uppgifter?

Frågan är befogad tycker jag. AK har vunnit 5/8 när förstapriset varit mellan 75K och 300K
När förstapriset varit lägre , 60K eller mindre har hästen vunnit 1/5! Hårt betrodd i 4/5 av de loppen.

4 Matter of Fact och 5 Gobi Princess är första utmanare och givna streck då jag inte är 100 på att Alaska Kronos körs för att vinna loppet till varje pris.

7 Greta Sisu är storskrällen i loppet. Avslutade mycket positivt senast i utagningsloppet som Waiting Hill Hall vann och Alaska Kronos galopperade i. Satt absolut sist i utgången av sista sväng och plockade in många längder över upploppet- formintryck.

Avd4)

4 Activist är snabb ut och det avgör nog loppet. - Spik!

Främsta motståndare är 12 Plato at Work som är en fin häst men har läget emot sig= speciellt då favoriten lär sitta i ledningen ganska enkelt.

Av3)

11 Phoenix Photo tror jag bara är bäst. Litar på att Örjan hittar rätta vägarna och avgör sista 50 på sedvanligt Örjan mane’r.

Tar man med 3 Mats Tooma som står 20 före och är en riktigt fin häst samt 12 He’s Marvellous med BG som är en av få som kan lura upp Örjan på läktarna så är man nog hemma. Jag tror dock Örjan drar längsta strået.

Avd4)

7 Holy Ground är Enda hästen Örjan inte är favorit med ikväll. Jag tror dock inte vinstchansen är hans sämsta.

12 Beckham står nog fortfarande billigt inne i mot svenskt motstånd. jag tror det är bästa hästen i loppet men läget är inte roligt.

Jag låser på dessa två då de flesta verkar strecka 4-5 hästar så vill jag gå kortare med de två jag tror mest på.

Avd5)

1 Dont Mind Me slipper möta Very Kronos ikväll. Är startsnabb och flera av de som eventuellt skulle kunna utmana har dunkel form. - Spik!

Avd6)

11 Lipstick Tooma utnämnde jag som klar inför senaste starten och då hästen minst sagt imponerade i sin nya regi så tror jag hårt på hästen i kväll igen - Spik


Systemet blir bara på 8 rader:

Avd1) 4,5,6,7
Avd2) 4 Activist
Avd3) 11 Phoenix Photo
Avd4) 7,12
Avd5) 1 Dont Mind Me
Avd6) 11 Lipstick Tooma

4x1x1x2x1x1= 8 rader/ 16 kr - förslagsvis varvat 10ggr och endast V6 för 25 st V6:or


V4 kanske är vettigare - då slipper man ”svåra” avd 1

Då blir det 2 rader/4kr - förslagsvis inlämnat 50ggr


Lycka till alla som spelar ikväll
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat