Citat:
Ursprungligen postat av Stekel
Ja vi får tycka olika helt enkelt. Han får ju åttan i knät hur han än gör tycker jag. Omöjligt bli bättre än tvåa. Köra för vinst står det faktiskt inte i reglerna, utan för bästa placering. Det kan man ju tycka en del om såklart, vinst är ju bästa placeringen per definition. Men hästarna är ju begränsade också.
Angående Pane Vino så hade han aldrig möjlighet att gå ut i andra i början. Kanske Linderoth ändå inte gjort, han är väl inte den kusk som är vassast och mest angelägen att hugga i luckor när det går snabbt direkt. Sen kan han bara nästan ta luckan när Örjan går ut i tredje. En tuff kusk hade nog varit hårdare där och tråcklat sig ut kanske. Svårt att se den nypa vinnaren dock, vann ju åkandes.
|
Nejdå det gör det inte såklart de har det lagom luddigt med "bästa möjliga placering" hehe, och som sagt han kommer troligen 2an ändå, absolut, var bara upprörd direkt efter loppet då jag bettat en liten DD på 9an där som spik..
Men jag vidhåller ändå att hade inte Tjomsland tränat 9an med hade han vridit på i fjärdespår direkt då han ser 2an och 3an sticka!
I sista var Örjan och 2an bara bäst, fin häst då den vill det där, Örjan får nog chansen fler ggr på den gissar jag..