Tankar om avd 1 på lör.
5 Hazard Boko lär det skrikas om som vanligt till den låga procenten, men betänk att den vunnit
1 lopp på 2 års tid... det var ett 25k- lopp......
Inget som man behöver slösa streck på tills den statistiken ändras anser jag iaf
Betänk också att 3 Doctor Doxey Zenzs segrar brukar komma
"i en klump" då den väl är bra är den superbra några starter på rad, sen usel i massa starter för att sedan göra 2-3 superlopp igen.
Nu har den 2 raka segrar, dags för en tredje på lör? I sitt näst senaste "stim" så vann den båda sina Juli-lopp just på Bollnäs 2018. Får man indikation på att spetshästen (troligen nr 6?) kan tänkas släppa om doktorn trycker på, så kan ju faktiskt doktorn vara en chansspik för den modige.
8 Jaques Noir har verkligen toppform, kan få loppet som behövs på lång distans från sitt smygläge spår 8 volt.. ryggar ju 1an och lär väl hamna tredje invändigt efter startrusningen lagt sig. Senast var den förbi Vikens High Yield som fått bestämma i spets bara 10 m efter mål.. Remarkable Feet som hade rygg på Jaques Noir lämnade den med 4 längder sista 200 m (förvisso hade den haft uppehåll men ändå). Väldigt intressant på lör! Nurmos form dessutom riktigt på G!
9 Island Life har formen på topp, haft otur i loppen på slutet , vunnit 1 av 1 på Bollnäs, intressant till låg procent. Dock usel kusk, Ove A gör inte många rätt nuförtiden tycker jag.
11 Heading Reference vann liknande lopp som detta för 3 starter sen som riktig storskräll men var riktigt bra då. Vann enkelt nästa lopp med och satt fast sist, fick sen lucka och gick bäst av alla över mål... uselt läge igen men bäst form av alla i loppet troligen, och kan mycket väl vinna detta, helt givet streck för mig.
Lägger till en intressant rysare om det blir hård körning (vilket väl känns troligt)
Nr 4 Imported from Detroit ska enligt intervju på travronden gå barfota, blir andra gången i livet såvitt jag kan se, galopp första gången för 3 år sedan. På väg uppåt i form och hästen gillar Bollnäs!
På 7 Lopp har den 3 segrar, ett andrpris och 3 galopper. Se upp för den om ni garderar avd 1!
Övriga som kan vinna är såklart Westholms duo 6 och 7, men hans form verkar lite dalande tycker jag, dålig dag på v86 idag för honom, och jag tror 6an behöver fler lopp för att dels klara tryck från nr 3 om spets, och sen stå emot övriga.. nej den chansar jag nog bort.
7 Tjacko Zaz har fin form och bra kusk men var hamnar den från springspår? Väldigt osäkert tycker jag.
1 Guillaume Boko har läget, bra form och trivs på långt. Gopp verkar inte gilla Bollnäs så mycket framkom det av tidigare inlägg här i tråden och kan bli fast från spår 1 här.
2 och 10 tror jag inte kan vinna.
Som jag tänker nu blir mina streck nog 3 4 8 9 11. Chansar bort Goops 1a p.g.a bana och risk bli instängd, nr 5 p.g.a skälen ovan, 7 pga svårt läge och sviktande stallform och sämre sist, samt 6an p.g.a avsaknad av lopp/form samt inget bra att ha spets här då Nr 3 med den kusken kommer farande över en.....
Troligast Scenario: 6 tar spets av 1, 3an pressar på, 6 svarar, 3 får ta över efter 500 m då det gått 1.07.. Doktorn kör på i bra tempo. Wäjersten sätter 11an utvändigt efter 1500 m. 8an får fritt då fältet splittras upp sista 500. 4an hoppar bort sig med bra läge. Ove A kör galopp med nr 9 Iceland då han överforcerar den i spåren 700 kvar.
11an förlorar på mållinjen mot 8ans superspurt efter att Doktorn tröttnat och dragit med sig 6 och 1 bakåt. 1 får lucka men för sent och spurtar in som trea. Örjan kör först 150 kvar med 7an, spurtar snabbast av alla sista biten men blir bara fyra.
Res: 8 11 1. diskade för galopp: 4,9.
Kom ihåg var ni läste det först