Omgången ser marig ut utan givna spikar. Handlar väl om 4-5 hästar i nästan samtliga lopp.
Men en tror jag bara vinner:
12 Quarcia i avdelning 6!
Visst var Anthara Bi bra senast då hon kontrade ut Alaska Kronos sista biten. Men jag är ganska säker att hon gick i botten också. Galoppen efter mål talar för att Anthara gett allt i loppet och inte ville trava ett steg till i onödan.
Nu var det en månad sedan och hästen har fått vila upp sig med att gå tom sätter spår och det kan bli att hon försvarar sig med galopp om det blir en hård strid idag igen.
Quarcia bedömer jag vara en minst lika bra häst som Anthara Bi. Riktig tuffing som inte heller viker sig i en slutstrid. För Quarcias del så har man absolut inte visat botten utan gått i mål med krafter kvar efter mersmakande avslutningar. Formen är helt på Topp och även om BG säkert skaffar sig bättre position tidigt så är det klasskillnad i loppet och Quarcia och Anthara Bi har troligen kontakt i början på upploppet.
Sida vid sida är jag ganska övertygad om att Quarcia tuggar ner Anthara Bi idag med tanke på respektive hästs senaste lopp.
Mitt tips:
8 Quarcia vinner
Sedan blir jag inte förvånad om Athara Bi felar bort sig och det blir en ”konstig” bakom 12 på tvillingen. Varför inte 14 D’Laina till glatt tvillingodds.
Lycka till allihopa