2010-10-22 SKA Sankt Petersburg - Dinamo Riga (KHL)
Datum: 2010-10-22
Tid: 17:00
Sport: Ishockey
Land: Ryssland
Liga: KHL
Match: SKA Sankt Petersburg - Dinamo Riga
Spel: SKA Sankt Petersburg 1
Insats: 4%
Odds: 1.600
Bolag:
Motivering:
Ok, det här låter nog som en konstig rek och ett konstigt spel.
Men jag kan inte sluta tro på att det snart lossnar för SKA.
För lite laginfo är det bara att bläddra fram min rek för ett par dagar sedan mot CSKA.
Då tappade SKA en 2-0 ledning, och gjorde egentligen bara en bra första period.
Tålamodet hos supportrarna är sedan länge slut, och när Zanatta fick gå så visade det sig att ledningens också var slut.
Nu är omtyckte assistenten Sykora tf huvudtränare och han visade åtminstonde att han är en bättre matchcoach än Zanatta och matchade "rätt" femmor mot CSKA.
Men en offensiv med Weinhandl, Mårtensson, Afinogenov, But, Suchinskiy, Yashin och allt vad de heter, de kan inte gå segerlösa länge till, speciellt inte en fredagsmatch på hemmaplan.
Utsålt i Ice Palace är nog inte att tro på, men jag tror att supportrarna kommer ställa sig bakom laget ikväll och bära fram dem till en trea.
Dinamo Riga har fin form, resultatmässigt. Men ska sanningen fram så har de räddats av Holt & Tellqvist i målet för det mesta.
Senast kom sanningen i kapp dem och det blev förlust mot Severstal.
Jag tycker att man har en mycket bra första femma, men i övrigt så är det ett ganska medelmåttigt lag.
Det finns säkert en del revanschkänsla hos SKA efter att Riga slog ut dem i fjol. När lagen möttes här i premiären vann Riga efter Sudden.
Statistiken talar såklart för bortalaget, men den klass som finns hos hemmalaget den måste bara uppenbara sig snart.
Och den gör det ikväll, det är jag nästan säker på.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|