Visa ett inlägg
Gammal 2020-07-26, 21:54   #16
Piraten

Reg.datum: aug 2018
Sharp$: 5514
Standard

Lite tankar inför de två sista avdelningarna:

DD 1
HUGO ÅBERGS

Urläckra Ecurie D. ska försöka göra det inte ens ”Proppen” lyckades med ifjol. Att vinna Åbergs från bakspår. Att det är en grym häst råder det inga tvivel om, men hur ska det gå till?

Jag har försökt vridit och vändigt på det här loppet ett antal gånger och så som jag läser det blir det exakt som Stekel redan skrivit. Double Exposure till tät och Redén vill se henne där, varför släppa när man fått kanonläge och det är 1,6 miljoner i förstapris. Utvändigt landar Vitruvio och loppet är låst.

Hjärnan säger att Redéns järnmärr håller undan och vinner, men hjärtat bankar verkligen för Ecurie D. och lyckas Erik placera honom långt fram i andraspår går ingen säker oavsett. Atle Hamre låter lyrisk i jobben och han säger att hästen flyger fram när han kastas loss.

Det kan räcka med dessa men oavsett Paals uttalande om spetsstriden så låter det optimistiskt från Cokstiles ägare och fältet kan splittras upp när det går fort under slutvarvet. Räknas gör även Tae Kwon Deo.

DD 2
MALMÖ STADS PRIS

Unoicsdue’ Gnafa var läcker senast och visst är han bra, det är inget snack om det. Men det är tre varv och det finns hårdare hästar, vilket visade sig på Bjerke när han fick se sig besegrad.

Då var en av dessa Etenclin, från dubbla tillägg dessutom. Nu står han tjugo meter bättre och Bakker är skicklig. Hästen står därmed väldigt bra inne på sin kapacitet och är väldigt tidig på kupongen.

Tipsettan överlåter jag dock till Who’s Who. Han såg kanonfin ut senast som tränarkörd i comebacken. Pasi satt bara och åkte i dödens utanpå Heavy Sound. ”Kilas” upp nu och får han lifta med i rätt ryggar vet vi vilken avslutning han besitter. Efter mycket strul tror jag det kan släppa igen.

Staro McMillan är bra men Juul är ingen stjärna i sulkyn och det krävs kyla i de här loppen. Dessutom tror jag att det finns några hästar som är lite för tuffa. Detsamma gäller Vikens High Yield på samma volt.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
TravFans (+5), exlee (+5)

Senast redigerad av Piraten den 2020-07-26 klockan 21:56.
Piraten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat