Visa ett inlägg
Gammal 2020-07-29, 23:28   #225
Fulsprit

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 1145

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Vad ni håller på. Mikaels har gett sig in i mestadels en typ av spel och riktat in sig på stora favoriter som ökar i odds mot start då alla ska välta dem. Klart att det kan vara lönsamt. Och det man kanske först och främst ska ta till sig. Att lägga fokus på spelandet är såklart ett bra sätt att hitta plus. Och fingertoppskänslan kommer med nötande träning på samma sak om och om igen. Lirar man dessutom låga odds blir variansen därefter (låg) och man kan lira utan tilt. Dock otroligt viktigt att fingertoppskänslan finns där hela tiden, så fort man tappar den lite sitter man på en mycket svagt lutande nedåtgående kurva som kan vara svår att se. Att bli bra streckspelen är desto mer komplext och krävande och prövande. Men blir också desto mer lönsamt om man till slut når till en nivå där det på allvar smäller till och börjar ge riktig utdelning.

Så får man tro på att det stämmer att det går så för honom och han har den fingertoppskänslan som han säger eller inte. Inläggen han gör ibland där han överlägger ett odds och funderar på spelvärdet och riktningen det troligtvis tar hos bolagen säger iallafall mig att det finns ett bra öga för det.

Sen kan man gärna slippa de smådryga kommentarerna om att det går "för bra" i tid och otid. Det ser väl ut att vara lite för att jävlas ibland mot de det gått mindre bra för och det är ju onödigt. Självklart lite irriterande om det också kommer ofta från någon som inte bidrar med speciellt mycket info eller tankar innan. Tankarna och analysen bakom ett spel ger mig väldigt mycket mer än bara "jag lirar Hästen till 3ggr". Det är väl det jag också kan ha lite synpunkter på och gärna skulle se ändring på. Och hoppas han tar till sig.

Så du ifrågasätter inte att han skriker ut att han gått plus, varje dag, i x antal månader (uppemot ett halvår), enkom för att han lite halvtrött förklarar att han spelar "överspelade" hästar, vilket i sig torde vara ett minus i längden, om man får tro på att alla tiondelar räknas, i spel?

Favoriter, överlag, vinner ca. var tredje gång - men mikales lyckas pricka i princip alla spel han hävdar han spelar - blir inte detta lite suspekt, menar du? Han skulle lätt också kunna motbevisa våra dubier genom att visa på sina resultat, i EFTERHAND, men inte ens detta är aktuellt och du köper ändå vad han säger...?

Självklart är han ett troll, annars hade han med glädje, med tanke på vilken personlighetstyp han verkar vara, redovisat sina vinster och fått oss tvivlare att hålla käft! Nu väljer han att i lugn stil bemöta våra dubier med en "low-key" inställning, medan jag hade varit rasande och påvisat alla mina resultat, utan att tveka... Han är säkerligen varken bättre, eller sämre, spelare än oss andra - han är bara en mytoman utan dess like och det är detta vi/jag stör oss på!

Förlorar man pengar är det inte kul att hela tiden se att någon påstår sig vinna, hela tiden, utan uppbackning! Skulle han visa sina resultat så skulle jag direkt hålla mitt löfte och gå i ide i ett år och aldrig mer ifrågasätta hans resultat - men, nu är det inte så. Han försöker med Dalai Lamas saklighet och lugn få oss att tro på hans utsagor - men, jag fattar inte hur man kan vara så naiv att man tror på detta!

Vad gäller oddsen som han påstår att han i negativ riktning skulle förändra för oss om han lade upp spelen INNAN loppen är ju bara en Potemkinkuliss och en chimär! Låt oss andra avgöra om oddsen är värda att spela till. Oddsen han fått på ex. Unibet och andar, liknande aktörer på nätet har han ju redan och påverkar inte hans slutliga odds. Spelar han på ATG så är hans penningar troligtvis för små för att göra någon större skillnad och så är det såklart så att ALLA hellre spelar på en vinnande kuse, till ett lägre odds, än en förlorande till ett högre odds... Och med mikaels träffprocent så skulle han kunna göra oss alla till vinnare - varför är han så egoistisk, månne?

Blocka någon för obekväma inlägg gör jag på Facebook och Flashback, inte på en spelsajt där vi alla borde sträva åt samma håll, även om det i slutändan skulle ge oss liiite mindre penningar i plånboken pga. potentiellt lägre odds...

Jag får det bara inte att gå ihop!

Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AmaerildeRimfrost (+25), Melander (+25)
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat