Visa ett inlägg
Gammal 2020-07-30, 00:29   #234
rotagg

Reg.datum: dec 2010
Sharp$: 2068
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Förtar inte detta tjusningen med spelet? Att behöva sitta in i sista sekund för att inte gå på en smäll om man nu ingen vill "boka" dina spel och du sitter på andra sidan. Ursäkta om jag använder termerna fel nu, men är långt ifrån insatt - de enda gångerna jag spelar på Betfair är är det är rejäla utstick och då spelar jag på vinnande ekipage, inget annat.

Har också märkt att jag skall hålla mig ifrån detta så mycket som möjligt då jag, om ingen matcher mina bets, helt plötsligt ändrar mig och tar en annan kuse - även om detta är spelvärdesmässigt korrekt så känner jag att jag går emot min egna kunskap och förlitar mig på andra och oddsrörelser som jag inte kan bemästra alls, om du förstår vad jag försöker förmedla, hehe?!

Ett tips kan vara att sluta leta vinnare och hästar du tror på och istället leta värde och låta loppet ha sin gång. Att gå efter oddsen på betfair kan vara oerhört farligt om du ej är ordentligt insatt då spelarna på betfair generellt är vassare än genomsnittet. Det är inte sällan som det är den häst som det spelat/bokats mest på som vinner oavsett om den står i 5 eller 25 gånger.

Om det tar bort tjusningen med spelet? Kanske, det beror på hur spelberoende du är tror jag. Vad är poängen med dina spel? För mig är det att tjäna pengar, inte att ha spänning. För att tjäna pengar måste du ha en edge mot andra och en tydlig strategi samt förmodligen också lite talang för vad du gör.

Oftast är det bättre att gå på en liten smäll många gånger än en stor smäll då och då. Vad jag menar i praktiken är att om du spelat 2000 på en häst som du tror ska sjunka i odds är det troligen bättre att gå minus 200 på alla än att ligga kvar med spelet och istället rikta in sig att göra ett bättre jobb i nästa lopp.

OM någon ska börja med betfair med samma strategi som jag är ett tips att börja med lägsta insatserna och se hur det går. Spela 30kr på ett överodds till 10 gånger och försök boka samma häst till 8 för 40kr så är du en tia plus på alla hästar. Om man inte lyckas med små summor lär man ej lyckas med större. Och tänk på att öka kontot med 1% varje dag ger en ökning på 38ggr på ett år... Och en tia är 1% av 1000 så lyckats du med detta varje dag och ökar så du vinner 10,10 dag två, 10,21 dag tre osv. så har du 38000 om ett år. Och är gott och väl miljonär om två....
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+25)
rotagg är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat