Visa ett inlägg
Gammal 2020-07-30, 03:21   #50
Fulsprit

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 1145

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Piraten Visa inlägg
Såg att stämningen har tagits upp flera gånger i andra trådar också på slutet. Jag är ganska färsk på forumet jämfört med flera andra, men man har ju också märkt att det är si och så vissa gånger.

Jag själv är ju mycket för det analytiska. Skriva långa texter om loppen som ni har sett några gånger. Det finns flera sådana på forumet och det uppskattas. Jag tycker dock att det blir för lite seriös diskussion om själva loppen och hästarna. Istället ska det klankas på folk hit och dit, och att den och den inte redovisar sina lappar. Då tappar en annan lite ork och skriver mindre och mer sällan.

Håller med dig i sak, men tycker båda tingen behövs för att forumet skall anses vara produktivt och professionellt. Vi kan inte ha en massa, mig inklusive, lösa kanoner som enkom pladdrar och redovisar vad de spelat, utan motivering och dessutom EFTER loppen gått i mål. Finns inget att lära av detta, förutom på streckspelen och då gällande uppbyggnaden av dessa.

Analyser i all ära, men dessa måste i sådana fall vara underbyggda med någon sorts fakta och redovisning hur man kommit fram till sitt ställningstagande. Räcker inte med att säga att hästen är startsnabb utan att veta om den kommer köras i spets, om den kommer dit, eller inte - sedan skiter sig detta ändå när kuskarna ändå inte kör som de bedyrat i intervjuerna... Spelare här inne kanske måste bli lite mer självsäkra i sina egna analyser om hur loppen kommer bli körda och det är detta som kommer diskuteras, inte vad de stora "drakarna" anser, även om dessa är intressanta ur både spelsynpunkt och värde. De drar ju både upp hästar liksom ned.

Det värsta och/eller sämsta med egensnickrade analyser, vem som än lagt dem är att de är subjektiva - och en egen analys av analyserna måste till, för ingen kan ju få mig att tro att ens analys är allenarådande. Se bara hur experterna sågar och haussar kusar samt dissar dem i värmningar. Vi har alla olika ögon att se på hur en häst rör på sig i värmning och provstart!

Jag har en favorit just nu på TV och det är Elin Gustavsson - mycket påläst och säger som hon ser det utan gubbarnas medtycke. Mycket bra tipster!

Vi, dvs, alla, kan bli bättre att skapa trådar som handlar om just det de är avsedda för, ex. "spel utan motivering". "Spel gjorda på 3 kronor". En "allmäntråd från dagens största spel"! osv. Men, då måste vi pusha varandra och påminna om detta och ha moderatorer som "slår ned" på om det inte följs - annars går det inte... Som det är nu är allt ett förbannat hopkok som jag själv varit med att skapa och det är att man i rubriken skriver att allt egentligen är tillåtet och detta måste stoppas, om det skall bli seriöst. Detta är min åsikter och ta det som ni vill, jag skiter i vilket...

Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+50)
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat