Visa ett inlägg
Gammal 2020-07-31, 15:02   #5
Basse

Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 30288
Standard

tankar om Goodwood

Avd1

Ett grupp 2 lopp där 1 Battash bara ska vinna! Hästen har vunnit detta lopp 3 år i rad och är en av Englands bästa sprinters. Han har vunnit 10 av de 16 grupplopp i livet och de som lyckats slå honom deltar inte idag. Battash har formtal 104

Enda hotet är uppstickaren 7 Liberty Beach som bara är 3 år och ett framtidslöfte.
Har vunnit 4/7 sprintlopp och 3/7 grupplopp. Men med formtal 94 skall det inte räcka mot Battash trots att man rider med 5,5kg lägre vikt. Liberty Beach var 3:a 2,5 längder Battash när de möttes 16/6. Förste utmanar OM Battash har en sämre dag.

Tredje rank blir 4 Glass Slippers som får slåss om tredjeplatsen bakom favoriterna.

Ospelade 3 Ornate är mitt skrälldrag i striden om tredjeplatsen - var trea i dett lopp förra året.

Trion borde sättas på 2 rader!

1:a) 1 Battash
2:a) 7 Liberty Beach
3:a) 3 Ornate,4 Glass Slippers

Avd2

Är ett jämnt lopp där även de mins spelade har vinstchans.

Rankar loppet A 5-2-1 B 3-7-4

Avd 3

Ett lopp för tvååriga ston i övre klassen.

1 Zamaani är favorit i loppet hos samtliga bookies.

Jag rankar ändå 3 andra före henne då Zamaani rids med klart högts vikt i loppet - 60,5 kr och får lämna 5-7kg till flera som visat klart bra kapacitet.

Avd 4

Ett lopp för lägsta klassen - 2 åriga ston.

Ett smått omöjligt lopp att spå vem som vinner då 6/10 hästar i loppet gör tävlingdebut. De som startat har inte visat sig vara några segermaskiner så här hoppas jag på skräll.

Senast redigerad av Basse den 2020-07-31 klockan 15:25.
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat